۰ نفر

جزئیات درآمدهای مالیاتی بودجه سال آینده

۱۲ آذر ۱۳۹۹، ۲۳:۳۴
کد خبر: 486776
جزئیات درآمدهای مالیاتی بودجه سال آینده

در بودجه سال آینده دولت ۲۵۱ هزار و ۵۲۲ میلیارد تومان درآمد مالیاتی تعیین کرده که ۲۴۷ هزار و ۹۴۵ میلیارد تومان آن از محل مالیات‌های عمومی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، دولت دوازدهم آخرین لایحه بودجه خود را با سقف ۲۴۳۵ هزار میلیارد تومان تقدیم مجلس کرد. 
یکی از منابع درآمدی دولت درآمدهای مالیاتی است که از بخش‌های مختلف مالیات اشخاص حقوقی، مالیات بر درآمدها، مالیات بر ثروت، مالیات بر واردات و مالیات بر کالاها و خدمات می‌شود.
بررسی جداول لایحه بودجه نشان می‌دهد که میزان مالیات اشخاص حقوقی ۵۸ هزار میلیارد تومان، مالیات بر درآمدها ۴۸ هزار میلیارد تومان، مالیات بر ثروت ۲۳ هزار میلیارد تومان، مالیات بر واردات ۲۲ هزار میلیارد تومان و مالیات بر کالاها و خدمات ۹۴ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.
درآمد مالیاتی پیش‌بینی شده در بودجه سال آینده نسبت امسال ۵۲ هزار میلیارد تومان و نسبت به سال گذشته ۷۳ میلیارد تومان رشد داشت. 
پیش از این رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد که در هفت ماهه امسال حدود ۱۰۰ درصد درآمد مالیاتی امسال محقق شد، همچنین سال گذشته دستیابی به ۱۰۲ درصد این درآمدها ثبت شد.