۰ نفر

رییس دیوان محاسبات کشور؛

زمان حسابرسی که می‌رسد دستگاه‌ها رنگ عوض می‌کنند

۲۹ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۴۶
کد خبر: 482986
زمان حسابرسی که می‌رسد دستگاه‌ها رنگ عوض می‌کنند

مهرداد بذرپاش با مهم خواندن پاسخگویی مسئولین در برابر بودجه، گفت: بسیاری از نهادها وقتی بودجه می‌خواهند در صف دولت و مجلس هستند اما وقتی نوبت به حسابرسی می‌شود، نهاد غیردولتی می‌شوند و خود را در مقام پاسخگویی نمی‌دانند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، جلسه بررسی بودجه شرکت‌های دولتی و دستگاه‌های اجرایی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ و تبادل نظر درباره اصلاح ساختار بودجه با حضور مهرداد بذرپاش رییس کل دیوان محاسبات کشور و محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه در دیوان محاسبات برگزار شد.

در این جلسه، مهرداد بذرپاش با مهم خواندن پاسخگویی مسئولین در برابر بودجه دریافتی، گفت: بسیاری از نهادها وقتی بودجه می‌خواهند در صف دولت و مجلس هستند اما وقتی نوبت به حسابرسی و تعریف نقش آنها در توسعه کشور می‌شود، نهاد غیردولتی می‌شوند و خود را در مقام پاسخگویی نمی‌دانند.

در این جلسه، بودجه نهادهای عمومی، شرکت‌های دولتی و شهرداری‌ها و همچنین بدهی دولت به شرکت‌ها و صندوق‌ها بررسی شد و بر تسریع در نهایی شدن گزارش تفریغ بودجه تأکید شد.

تشکیل کمیسیون تخصصی متشکل از معاونین فنی و مشاور رییس کل دیوان محاسبات کشور و برخی از معاونین و روسای امور سازمان برنامه و بودجه به منظور ارائه نقطه نظرات فنی درخصوص اصلاح ساختار بودجه از مصوبات این جلسه بود.