۰ نفر

معاون سازمان برنامه و بودجه خبر داد:

پایان تدوین تبصره‌های بودجه۱۴۰۰

۲۰ آبان ۱۳۹۹، ۱۵:۲۱
کد خبر: 480610
پایان تدوین تبصره‌های بودجه۱۴۰۰

حمید پورمحمدی، عنوان کرد: اصلاح ساختاری بودجه باید به اقتضای زمان و به آرامی انجام شود، بخشی از آن در بودجه سال ۹۸ اعمال شد و امسال نیز بخشی دیگر با همکاری مجلس گنجانده می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حمید پورمحمدی، در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه بازسازی اتوبوس‌های فرسوده ناوگان اتوبوس‌رانی شهری، درباره لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: تنظیم لایحه بودجه سال آینده به صورت شبانه‌روزی در حال انجام بوده و تدوین تبصره‌های بودجه به پایان رسیده است.

وی افزود: هفته گذشته به درخواست مجلس شورای اسلامی، بودجه شرکت‌های دولتی یک ماه زودتر از موعد مقرر قانونی ارائه شد تا فرصت داشته باشند از طریق کمیسیون بودجه و دیوان محاسبات به انجام بررسی‌های لازم بپردازند.

معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان‌کرد: بودجه عمومی و کل کشور نیز در حال آماده‌سازی است و احتمال می‌رود ۱۳ و ۱۴ آذرماه به مجلس شورای اسلامی تقدیم شود.

پورمحمدی تاکید کرد: لایحه بودجه فارغ از تحولات پیرامونی تنظیم می‌شود تا کشور دچار تلاطم نشود.

وی بیان‌داشت: در بودجه امسال نیز تاکنون تعهدات کارمندان، معلمان و بازنشستگان، پرداخت یارانه‌های نقدی و بازپرداخت اصل و سود اوراق مالی به صورت منظم انجام شده است.

معاون امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه تصریح‌کرد: آنچه در بودجه سال ۱۴۰۰ مهم است، ثبات بودجه بوده تا بازارها به اتکای آن آرامش داشته باشند.

وی ادامه‌داد: قصد نداریم بودجه سال آینده منبسط شود و مهم این است که بخشی از اصلاحات ساختاری که زمینه آن وجود دارد، اعمال شود، همچنین به منابع جدید توجه خواهیم کرد و شفافیت بودجه را افزایش خواهیم داد.

تصویب اصلاحات ساختاری بودجه

پورمحمدی درباره تصویب اصلاحات ساختاری بودجه ۱۴۰۰ در مجلس، گفت: پیش از این با محوریت سازمان برنامه و بودجه و همکاری دستگاه‌ها و نهادهای علمی و پژوهشی، اصلاحات ساختاری بودجه تدوین شد و در اختیار شورای هماهنگی سران قوا قرار گرفت.

وی افزود: طبیعی است که تغییر بزرگ باید به اقتضای زمان و به آرامی انجام شود، بخشی از این موارد در بودجه سال ۹۸ اعمال شد و امسال نیز با هماهنگی مجلس شورای اسلامی اصلاحات در لایحه بودجه ۱۴۰۰ در حال انجام است.

پورمحمدی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب و بخش‌های مختلف کشور بر ضرورت اصلاح ساختار بودجه اذعان دارند و باید این اصلاحات به‌تدریج و با توجه به ملاحظات اجتماعی و شرایط زمانی انجام شود.