۰ نفر

معاون اول رییس جمهوری:

چرخ اقتصاد با افزایش ظرفیت تولید می‌چرخد

۵ مهر ۱۳۹۹، ۲۱:۰۶
کد خبر: 469880
چرخ اقتصاد با افزایش ظرفیت تولید می‌چرخد

معاون اول رییس جمهوری گفت: با وجود اینکه تحریم‌ها، سختی‌های زیادی را برای مردم کشورمان بوجود آورد اما از دل این بحران‌ها فرصتی برای افزایش ظرفیت تولید و توان کشور بدست آمد و چرخ اقتصاد کشور را به چرخش درآورده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، اسحاق جهانگیری افزود: دشمن در سال ۹۷ گمان می‌کرد با تحریم و جنگ اقتصادی، کشور ایران را به زانو درمی آورد، امام با مدیریت صحیح و توانمندی داخلی، نقشه‌های آن‌ها نقش بر آب شد.

وی بیان داشت: آمریکایی‌ها گمان می‌کردند با تحریم نمی‌توانیم نفت و کالاهی غیرنفتی را بفروش برسانیم اما این در حالیکه است که در شرایط تحریم هم صادرات کشور ادامه دارد.

معاون اول رییس جمهوری اظهارداشت: تلاش مسوولان و فعالان بخش تولید و اقتصاد کشور نیز بر صادرات مفید متمرکز است، به این شکل که ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور بازگردد.

جهانگیری ادامه داد: برای حمایت از تولید از سال ۹۷ تصمیم گرفتیم کالاهای وارداتی طبقه بندی شوند و ورود کالاهایی که در کشور تولید می‌شوند، نیز ممنوع اعلام شد.

وی به ضرورت سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز اشاره کرد و گفت: برای رونق در اقتصاد کشور نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی هستیم و باید فضای اطمینان بخش و مطمعنی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی مهیا کنیم.

معاون اول رییس جمهوری گفت: دشمنان باید با زبان احترام با مردم ما سخن بگویند و تهدیدات را برنمی‌تابیم.

وی همچنین به موضوع کرونا اشاره کرد و گفت: در شرایط کرونایی نیز با وجود رشد منفی بسیاری از کشورهای دنیا، در حوزه صنعت کشور رشد ۲ و نیم درصدی را شاهد بودیم.