۰ نفر

معاون وزیر کار:

۹۶.۵درصد بنگاه های کشور خرد هستند

۲۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۱۴
کد خبر: 466116
۹۶.۵درصد بنگاه های کشور خرد هستند

معاون وزیر کار با بیان اینکه ۹۶.۵درصد بنگاه‌ها خرد هستند، گفت: با توسعه شبکه سازی می‌توان به این بنگاه‌ها کمک کرد تا هم مشکل اندازه کوچک خود را مدیریت کنند و هم از فواید آن بهره‌مند شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، عیسی منصوری در مورد مشکلات بنگاه‌های کوچک و خرد در کشور، اظهار داشت: بنگاه‌ها در ایران معمولاً در دسته بندی «کوچک و خرد» قرار می‌گیرند که بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته، مشخص شده که ۹۶.۵ درصد بنگاه‌ها خرد هستند به این معنا که زیر ۱۰ نفر کارکن دارند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: مسأله‌ای که وجود دارد این است که این بنگاه‌ها در تأمین تکنولوژی، مهارت و بازاریابی با مشکل مواجه هستند.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، با «توسعه شبکه سازی» می‌توان به این بنگاه‌ها کمک کرد؛ بنگاه‌های همگنی که در تأمین مواد اولیه و بازار فعال هستند، با شبکه سازی می‌توانند مشکل اندازه کوچک خود را مدیریت کنند و در کنار آن از فواید زیادی نیز بهره مند شوند.

منصوری با بیان اینکه عمده فعالیت بنگاه‌های خرد و کوچک مبتنی بر بازار و مشتری است، تاکید کرد: برای توسعه اشتغال در کشور باید تمرکز خود را بر گسترش بنگاه‌های خرد، کوچک و متوسط قرار دهیم.