۰ نفر

معاون اول رییس جمهوری:

دغدغه‌ای برای تامین کالاهای اساسی نداریم

۱۹ شهریور ۱۳۹۹، ۲۰:۴۸
کد خبر: 465871
 دغدغه‌ای برای تامین کالاهای اساسی نداریم

معاون اول رییس جمهور تاکید کرد: دغدغه‌ای برای تامین کالاهای اساسی و دارو نداریم و برای عبور از مشکلات و دشواری‌ها راه‌حل‌های لازم را پیدا کرده‌ایم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، اسحاق جهانگیری در مراسم افتتاح همزمان ۳۸۳ طرح تعاونی در سراسر کشور گفت: بخش تعاون کارهای ماندگاری برای کشور کرده و در این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری بیش از ۳ هزار میلیارد تومان برای بیش از ۲۶ هزار و ۶۹۱ نفر شغل ماندگار و تولیدی ایجاد شده است.

جهانگیری گفت: آرمان‌های متعددی برای اقتصاد و نظام خود داریم و هیچ وقت نباید آن آرمان‌ها را فراموش کنیم. یکی از اصلی‌ترین آرمان‌های جمهوری اسلامی استقرار عدالت در کشور و رفع فاصله‌های نگران‌کننده طبقاتی است تا مردم از رفاه و آسایش مناسب برخوردار باشند.

معاون اول رییس جمهوری تاکید کرد: در عرصه عدالت اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی، شاید احساس کنیم که خیلی با آنچه می‌خواستیم، فاصله داریم، اما این نباید سبب شود از هدفی که داریم، منصرف شویم؛ باید با تلاش بیشتر به سمت تحقق اهداف و آرمان‌ها حرکت کنیم؛ بنابراین گزارش ۳۸۳ طرح تعاونی با مشارکت ۳۳ هزار و ۷۱۵ عضو و سرمایه گذاری بالغ بر ۳ هزار و پنج میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای ۲۶ هزار و ۶۹۱ نفر افتتاح شد.

از مجموع این ۳۸۳ طرح ۲۱۷ طرح (۵۷ درصد) درحوزه تولید، ۶۹ طرح دربخش خدمات (۱۸ درصد) و ۹۷ طرح درگرایش‌های توزیعی و مسکن (۲۵ درصد) است.

در مجموع در طرح‌های افتتاحی حدود ۳ هزار و پنج هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته که از این مبلغ بیش از یک هزار و ۳۵۸ میلیارد تومان درطرح‌های تعاونی‌های تولیدی، ۲۱۹ میلیارد تومان درطرح‌های خدماتی و یک هزار و ۴۲۷ میلیارد تومان در طرح‌های مسکن وتعاونی‌های توزیعی سرمایه گذاری شده است.

این تعاونی‌ها ۲۶ هزار و ۶۹۱ نفر شغل ایجاد کرده است که تعاونی‌های مسکن به عنوان هسته محرک، برای ۱۳ هزار و ۶۴۹ نفر بیشترین اشتغال را داشته اند.

در این تعاونی‌های استانی تعاونی‌های اشتغالزای تولیدی با تعداد ۶ هزار و ۷۶۲ نفر (۲۵ درصد) و تعاونی‌های خدماتی برای ۶ هزار و ۲۳۳ نفر (۲۳ درصد) و تعاونی‌های توزیعی برای ۴۷ نفر (حدود ۱ درصد) شغل دائمی و مولد ایجاد کرده اند.

بیشترین تعداد طرح‌های تعاونی به ترتیب در استان‌های اصفهان با ۶۹ طرح، خوزستان با ۵۸ طرح و فارس با ۲۶ طرح هستند و بیشترین سرمایه گذاری طرح‌های افتتاحیه تعاونی در استان‌های بوشهر و قم و یزد است و بیشترین اشتغال را در استان‌های هرمزگان و خوزستان و فارس به وجود آورده اند.

سرانه سرمایه گذاری به ازای ایجاد هر شغل موقت (تعاونی‌های مسکن) ۱۰۴ میلیون تومان و به ازای هرشغل پایدار (تولیدی وخدماتی) ۱۲۴ میلیون تومان است. هر طرح به طور متوسط ۷۰ شغل ایجاد می‌کند که متوسط ایجاد شغل به ازای هر طرح در تعاونی‌های تولیدی ۳۱ نفر، مسکن ۱۴۸ نفر (بصورت موقت) و خدمات ۹۰ نفر است.