۰ نفر

با ۲دستور کار تشکیل می‌شود

برگزاری جلسه شورای عالی کار

۱۵ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۲۰
کد خبر: 464743
برگزاری جلسه شورای عالی کار

دویست و نود و سومین جلسه شورای عالی کار با ۲دستور کار سه شنبه ۱۸شهریور ماه در وزارت کار برگزار می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، دویست و نود و سومین شورای عالی کار در روز سه شنبه 18شهریور ماه 99 با حضور شرکای اجتماعی تشکیل می شود.

این جلسه در محل وزارت کار و ساعت 15بعدازظهر خواهد بود. دو دستورکار در این دعوتنامه برای اعضای شورای عالی کار ذکر شده است اولین دستورکار بحث حق الزحمه طبقه بندی مشاغل و دومین دستور کار بررسی مشکلات سامانه جامع روابط کار خواهد بود.

 در جلسه 292 یعنی جلسه قبلی شورای عالی کار که 17 خردادماه 99برگزار شد,بر اساس توافق نمایندگان کارگری با دولت و کارفرمایان افزایش 200هزارتومانی حق مسکن کارگری تصویب شد، به این ترتیب حق مسکن از 100 هزار تومان به 300 هزار تومان افزایش یافت .

همچنین با کسر 75 هزار تومان از پایه سنوات، حدود 5 درصد به حداقل حقوق کارگران افزوده شد، یعنی حداقل‌بگیران در سال 99 افزایش 26درصدی در پایه حقوق را نشان می دهد.

با توجه به اینکه نمایندگان کارگران با افزایش قیمت و کاهش قدرت خرید کارگران به شدت نگران معیشت جامعه کارگری هستند و بارها نسبت به این موضوع دغدغه های جامعه کارگری را بیان کرده اند, به احتمال قوی در این جلسه از شورای عالی کار نیز بحث معیشت کارگران مورد بررسی قرار گیرد.