۰ نفر

یک کارشناس ارشد مسائل اقتصادی:

مردم در مواجهه با طرح‌های اقتصادی با حساسیت اقدام کنند

۳۱ مرداد ۱۳۹۹، ۲۲:۳۶
کد خبر: 461516
مردم در مواجهه با طرح‌های اقتصادی با حساسیت اقدام کنند

یک کارشناس ارشد مسائل اقتصادی عقیده دارد: این روزها مردم باید در مواجهه با طرح‌های اقتصادی دولت با حساسیت بیشتری اقدام کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، نصرالله مؤذنی اظهار کرد: توجه به طرح‌های ملی در حوزه اقتصاد از ضرورت‌هایی است که نباید مورد بی‌توجهی قرار گیرد و این روزها مردم باید در مواجهه با طرح‌های اقتصادی دولت با حساسیت بیشتری اقدام کنند.

او با اشاره به اینکه وقتی به یک کشور نگاه می‌شود، سرمایه و اقتصاد آن کشور در بررسی نخست به چشممان می‌آید که باید آن را پاسداری و مراقبت کرد، گفت: همه سرمایه مادی نیست و مهم‌ترین سرمایه‌های یک کشور، سرمایه‌های معنوی است و با تصویرسازی و تبیین آن می‌توان ثمرات و برکاتی هم به دست آورد.

این کارشناس ارشد مسائل اقتصادی با بیان اینکه از اهم میراث مردم ایران یکی دفاع مقدس است که سبب خودکفایی در اقتصاد شد، اضافه کرد: رزمندگان اسلام با دستان خالی از کشور، ارزش‌های دینی و اسلامی حراست و مراقبت کردند و نگذاشتند حتی یک وجب از این خاک به دست دشمن برسد و این شجاعت را بعدتر در بخش اقتصادی هم نشان دادند.

مؤذنی با بیان اینکه نشر این فرهنگ‌ها در نسل‌های بعد باید در دستور کار باشد تا حوزه اقتصاد ایران گذشته و پیشینه خود را به‌خوبی بداند، بیان کرد: یکی از اتفاقات بزرگ در کشورمان، بیداری مردم برابر استعمار انگلیس بود که نفت‌ ما را مصادره می‌کردند و به‌راحتی از این کشور به‌عنوان کمپانی‌های مختلف می‌بردند؛ اما مردم برابر این موضوع ایستادگی کردند و در نتیجه صنعت نفت ملی شد.

او با اشاره به اینکه بر اساس این تلاش‌ها توانستیم استقلال کشور را در بعد اقتصادی و معیشتی حفظ کنیم، اضافه کرد: ملی شدن صنعت نفت از ثمرات و برکاتی بوده که در کشور اتفاق افتاد و امروز هم باید مراقب بود تا برخی طرح‌ها به این حوزه آسیب نزند.

این کارشناس ارشد مسائل اقتصادی با بیان اینکه نسبت به طرح‌های حوزه نفت نباید بی‌تفاوت باشیم، اظهار کرد: بخشی از تاریخ طلایی کشور در حوزه نفت رقم خورده که باید از آن مراقبت کرد و دانست که مردم برای آن چقدر تلاش کردند تا ملی شدن صنعت نفت اتفاق بیفتد و امروز نباید این بخش را دستخوش نابه‌سامانی کرد.

مؤذنی بیان کرد: در برهه کنونی، باید فرهنگ مراقبت از دارایی‌هایمان را مورد دقت قرار دهیم و با طرح‌های عجولانه نگذاریم آیندگان لطمه ببینند.