۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

دورکاری برای همیشه/ تغییر سیاست شرکت‌های بزرگ در رابطه با حضور در محل کار

۱۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۴۳
کد خبر: 458164
دورکاری برای همیشه/ تغییر سیاست شرکت‌های بزرگ در رابطه با حضور در محل کار

با شیوع کرونا و دورکاری کارمندان بسیاری از شرکت‌ها به این نتیجه رسیدند که لزومی ندارد افراد حتما در محل‌کارشان حضور داشته باشند و می‌توانند برای همیشه از خانه کار کنند.

اقتصادآنلاین صبا نوبری؛ به گزارش سی‌ ان ان با گسترش ویروس کرونا در سراسر ایالت متحده، آینده کاری شرکت‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و بسیاری از آن‌ها درحال بازبینی سیاست‌های خود در رابطه با ضرورت بازگشت کارمندان به محل کار خود هستند. 

برخی از کارمندان این شرکت‌ها حداقل تا سال 2021 در محل کار خود حضور نخواهند یافت و برخی دیگر شاید هرگز به دفاترشان باز نگردند.

شرکت توییتر در اواسط ماه می اعلام کرد که برخی کارمندانش می‌توانند برای همیشه از خانه کارهایشان را انجام بدهند و هفته گذشته گوگل هم خبر داد که کارکنانش تا سال ۲۰۲۱ در خانه کار خواهند کرد.

مدیرعامل گوگل در یادداشتی نوشت که امیدوار است این تصمیم بتواند این امکان را برای کارمندانش فراهم کند تا با آرامش ضمن مراقبت از خود به کارهایشان بپردازند.

این تصمیمات در شرایطی اتخاذ می‌شوند که نگرانی‌ها در رابطه با رعایت نکات ایمنی برای مراقبت از کودکان یا آموزش افزایش یافته است.

براساس اعلام صندوق بین‌المللی پول، با تعطیل شدن مدارس و مهدکودک‌ها به دنبال شیوع کرونا مشکلات بسیار زیادی برای زنان شاغل به وجود آمده است و شرکت‌های مختلف هم این موضوع را درک کرده و به دنبال کمک به آن‌ها هستند.

ولی آنچه واضح است این است که دفاتر کار برای کارمندانی که تا سال 2021 دورکار بوده اند دیگر مثل قبل نخواهد بود.

شرکت‌های زیر اعلام کردند که کارکنانشان حداقل تا سال 2021 دورکار خواهند بود:

Google

Universal Music Group

Warner Music Group

Sony Music

Amazon corporate

Viacom

Scotiabank

RBS (Royal Bank of Scotland)

Group Nine Media

Indeed

این شرکت‌ها هم به کارکنانشان گفتند که دیگر هرگز نیازی نیست که به محل کارشان برگردند و برای همیشه دورکار خواهند بود

Facebook

Twitter

Square

Slack

Shopify

Zillow