۰ نفر

گزارش اقتصادآنلاین از کارنامه ۳عضو جدید هیات نظار بانک‌مرکزی؛

انتصاب افراد ناشناس در هیات نظار بانک‌ مرکزی/ وزارت اقتصاد رزومه اعضای جدید را منتشر کند

۱۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۴۵
کد خبر: 458125
انتصاب افراد ناشناس در هیات نظار بانک‌ مرکزی/ وزارت اقتصاد رزومه اعضای جدید را منتشر کند

بررسی‌ها نشان می‌دهد رزومه‌ای از سه عضو جدید منصوب وزیر اقتصاد در هیات نظار بانک مرکزی در دسترس نبوده و مشخص نیست این افراد پیش از این چه سوابقی درکارنامه خود داشتتند.

به گزارش اقتصادآنلاین  روز سه‌شنبه هفته جاری خبر انتصاب سه عضو هیات ناظر بانک‌مرکزی با حکم وزیر اقتصاد منتشر شد. بر این اساس دژپسند طی احکامی جداگانه «علیرضا مرادی»، «مهدی مرجانی» و «اشرف سادات میری طامه» را به مدت دو سال به سمت عضو هیات نظار بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد.

هیات نظار یکی از ارکان بانک مرکزی مرکب از یک نفر رئیس و چهار نفر عضو از میان حسابرسان خبره یا افراد مطلع در امور حسابداری و یا بانکی با داشتن حداقل ده سال سابقه کار است که به پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی و تصویب مجمع عمومی برای مدت دو سال انتخاب می‌شوند و انتخاب مجدد آنان بلامانع است. این هیات مسئول رسیدگی به حساب‌ها و تعهدات بانک‌مرکزی است و نسبت به صحـت این حساب‌ها و تعهدات اظهار نظر می‌کند.

اما پیگیری‌های خبرنگار اقتصادآنلاین نشان می‌دهد هیچ رزومه‌ای از افراد منصوب‌شده در دسترس نیست و میزان تحصیلات آن‌ها، سوابق کاری و اینکه آیا از تخصص کافی برای این مسئولیت برخوردار هستند، در هیچ کجا ذکر نشده است.

البته انتخاب افرادی ناشناس برای این سمت، مسبوق به سابقه است زیرا در سال 97 هم 4 نفری که با حکم دژپسند به عضویت هیات نظار بانک‌مرکزی منصوب شدند همین شرایط را داشتند و رزومه چندانی از آن‌ها موجود نبود.

بهتر است برای اینکه شایستگی افرادی که در چنین جایگاه‌های مهمی مشغول به کار می‌شوند بر همگان محرز شود، سوابق این افراد منتشر شود تا این شبهه ایجاد نشود که افرادی فاقد تخصص و سابقه کافی برای مسئولیت‌های مهم انتخاب می‌شوند.