۰ نفر

در فصل بهار رقم خورد

کاهش تورم تولیدکننده بخش‌ خدمات/ تورم فصلی به ۶.۷درصد رسید

۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۱۷
کد خبر: 456065
کاهش تورم تولیدکننده بخش‌ خدمات/ تورم فصلی به ۶.۷درصد رسید

مرکز آمار ایران اعلام کرد:تغییرات میانگین شاخص کل قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات درچهار فصل منتهی به بهار ٩٩ (تورم سالانه) به ٢٧.٦ درصد رسیدکه نسبت به همین اطلاع درفصل قبل ١.٤ درصدکاهش یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین، در بخش‌های خدمات کمترین نرخ مربوط به خدمات مستغلات، اجاره و فعالیت‌های کسب و کار (۱۵.۷ درصد) و بیش‌ترین نرخ مربوط به بخش تعمیر وسایل نقلیه موتوری و کالاهای شخصی و خانگی (٣٥.٦ درصد) است. در بخش‌های خدمات کمترین نرخ مربوط به بخش خدمات مستغلات، اجاره و فعالیت‌های کسب و کار (۱۵.۷ درصد) و بیش‌ترین نرخ مربوط به بخش تعمیر وسایل نقلیه موتوری و موتور سیکلت و کالاهای شخصی و خانگی (٣٥.٦ درصد) است.

در این زمینه بخوانید

ایران چهارمین کشور پرتورم جهان

تورم تیرماه ٢٦,٤درصد شد

هزینه خانوارهای ایرانی تا ۲۷درصد بالا رفت

تورم فصلی

همچنین تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات کل کشور نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) در فصل بهار ١٣٩٩ به ۶.۷ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٤.١) ٢.٦ واحد درصد افزایش دارد. کمترین تورم فصلی به ترتیب مربوط به بخش‌های آموزش (١.٨) و خدمات مستغلات، اجاره و فعالیت‌های کسب و کار (٥.٠ درصد) است. بیشترین تورم فصلی تولید نیز مربوط به واسطه گری های مالی (١٤.٥ درصد) است.

تورم نقطه به نقطه

تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات کل کشور نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) در فصل بهار ١٣٩٩ به ۲۶.۶ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٢٥.٦) ١.٠ واحد درصد افزایش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط ارائه دهندگان خدمات به ازای تولید خدماتشان در داخل کشور، در فصل بهار ١٣٩٩ نسبت به فصل بهار ١٣٩٨، ٢٦.٦ درصد افزایش دارد. در بخش‌های خدمات کمترین نرخ مربوط به بخش خدمات مستغلات، اجاره و فعالیت‌های کسب و کار (١٥.٧ درصد) و بیش‌ترین نرخ مربوط به بخش تعمیر وسایل نقلیه موتوری و موتور سیکلت و کالاهای شخصی و خانگی (٣٥.٦ درصد) است.

تورم سالانه

تغییرات میانگین شاخص کل قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات در چهار فصل منتهی به فصل بهار ١٣٩٩ (تورم سالانه) به ۲۷.۶ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل (٢٩.٠) ١.٤ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد. در فصل مورد بررسی، در میان بخش‌های خدمات در کشور، کمترین تورم سالانه مربوط به بخش خدمات مستغلات، اجاره و فعالیت‌های کسب و کار (١٦.٣ درصد) و بیش‌ترین آن مربوط به بخش هتل و رستوران (٤١.٩ درصد) است.