۰ نفر

سازمان امور مالیاتی اعلام کرد:

راهکارهای رفع تعهدت ارزی برای صادرکنندگان

۷ مرداد ۱۳۹۹، ۲۲:۵۳
کد خبر: 455966
راهکارهای رفع تعهدت ارزی برای صادرکنندگان

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور طی بخشنامه‌ای روش‌هایی در راستای رفع تعهد ارزی که مورد تایید بانک مرکزی است را اعلام کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، در این بخشنامه آمده است که ورود ارز به صورت اسکناس به داخل کشور بدون محدودیت مطابق با ضوابط و مقررات بانک مرکزی ایران و مقررات مبارزه با پولشویی، توسط اشخاص حقیقی و حقوقی مجاز بوده و همچنین وارد فلزات گرانبها (طلا، نقره و پلاتین) به صورت خام طبق ضوابط بانک مرکزی ایران از کلیه حقوق، عوارض قانونی و مالیات بر ارزش افزوده معاف است و صادرکنندگانی که بدین شیوه نسبت به رفع تعهد ارزی خود اقدام کنند، در صورت اعلام آن توسط بانک مرکزی به سازمان امور مالیاتی کشور از استرداد مالیات و عوارض ارزش افزوده و همچنین نرخ صفر و معافیت های مالیاتی بهره مند می شوند.

متن کامل بخشنامه به شرح زیر است:
به پیوست تصویر نامه شماره 28715 مورخ 1399/03/21 رئیس جمهور محترم عنوان وزیر محترم امور اقتصاد و دارایی، متضمن ابلاغ حکم بند 4 مصوبات پنجاهمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مورخ 1399/03/03که به تایید مقام معظم رهبری رسیده است و مقرر می دارد؛ ورود ارز به صورت اسکناس به داخل کشور بدون محدودیت مطابق با ضوابط و مقررات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مقررات مبارزه با پولشویی، توسط اشخاص حقیقی و حقوقی مجاز است. وارد فلزات گرانبها (طلا، نقره و پلاتین) به صورت خام طبق ضوابط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از کلیه حقوق، عوارض قانونی و مالیات بر ارزش افزوده معاف است. مدت اعتبار این مصوبه تا پایان سال ١٣٩٩ خواهد بود. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است، گزارش اقدامات و پیشرفت کار را هر سه ماه یکبار به دبیرخانه شورای عالی هماهنگی اقتصادی ارائه نماید. جهت اجرا ارسال می شود.
بر این اساس صادرکنندگانی که بدین شیوه نسبت به رفع تعهد ارزی خود اقدام نمایند، در صورت اعلام درصد رفع تعهد ارزی این دسته از صادرکنندگان توسط بانک مرکزی به سازمان امور مالیاتی کشور، در راستای دستورالعمل مربوط به اجرای جزء (1) بند (ک) تبصره (6 ) قانون بودجه سال ١٣٩٩ کل کشور به شماره 200/99/503مورخ 1399/02/09مبنای عمل ماموران مالیاتی در رابطه با پذیرش و یا عدم پذیرش اعتبار مالیاتی، تهاتر و استرداد مالیات و عوارض ارزش افزوده و همچنین نرخ صفر و معافیت های مالیاتی قرار خواهد گرفت.