۰ نفر

رئیس کل سازمان امور مالیاتی:

فرایندهای نظام مالیاتی کشور هوشمند می‌شود

۶ مرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۳۰
کد خبر: 455674
فرایندهای نظام مالیاتی کشور هوشمند می‌شود

رئیس کل سازمان امور مالیاتی با اشاره به اهمیت الکترونیکی شدن زیرساخت‌های خدمات رسانی به مردم در اقتصاد از ثبت تمام خرید و فروش ها و معاملات اقتصادی سراسر کشور در سامانه الکترونیکی سازمان امور مالیاتی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، امیدعلی پارسا در مراسم رونمایی از صدور الکترونیک سفته و تسهیلات و اعتبارات دیجیتال اظهار کرد: یکی از اصلی ترین مسائلی که در سال های گذشته به عنوان یک مشکل و محل اختلاف نظر در اخذ مالیات شناخته شده است بحث اختلاف در صورتحساب ها و نحوه محاسبه مالیات واحدهای اقتصادی بوده است.

به گفته وی، با استفاده از زیرساخت های اقتصاد هوشمند به زودی تمام فروشگاه های کشور به سامانه امور مالیاتی متصل می شوند و به این ترتیب هر خرید و فروشی که صورت می گیرد مالیات آن بدون نیاز به چانه زنی و بحث، استخراج شده و دریافت می شود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی تاکید کرد: با استفاده از زیرساخت های اقتصاد هوشمند اطلاعات مربوط به افراد حقیقی و حقوقی در سامانه ثبت می شود و به این ترتیب در کنار وصول درآمدهای پیش بینی شده سرعت محاسبات نیز افزایش خواهد یافت.

 در این مراسم که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و تعدادی از معاونان این وزارتخانه برگزار شد، بانک ملی از زیرساخت الکترونیکی رونمایی کرد که با استفاده از آن امکان دریافت تمام خدمات بانکی از سوی مشتریان بدون نیاز به حضور در شعبات بانک به وجود می آید.

طبق اعلام مسئولان این بانک برای بنگاه های اقتصادی که کد شغلی آنها ثبت شده و اعتبارشان مشخص است در مدت کمتر از سه دقیقه امکان ثبت اطلاعات و درخواست برای تسهیلات فراهم می شود و بانک ظرف دو ساعت تسهیلات را به حساب آنها واریز خواهد کرد.

وزیر اقتصاد وعده داد: که در آینده نزدیک زیرساخت این خدمات برای دیگر بانک ها نیز فراهم شود.