۰ نفر

استاندار تهران؛

تحقق اشتغال پایدار راه برون رفت مشکلات است

۲ مرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۱۸
کد خبر: 454735
تحقق اشتغال پایدار راه برون رفت مشکلات است

استاندار تهران گفت: تحقق اشتغال و توسعه پایدار و راه‌های برون رفت از مشکلات در راستای پیشرفت و همگامی با رشد سریع علوم و تکنولوژی نیاز به فراهم شدن زمینه ها و دستیابی به شاخصه هایی است که مهارت آموزی از مهمترین آنها به شمار می آید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، هر ساله 31 تیرماه تا 6 مرداد ماه به نام هفته مهارت نامگذاری می شود.در کشور ما هر سال تعداد زیادی از فارغ التحصیلان دیپلمه یا دانشگاهی به جمع کسانی که به دنبال کار می گردند اضافه میشود اما بسیاری از آنها مهارت لازم برای شروع یک حرفه را ندارند. اغلب مدرکی نیز در دست دارند، اما مهارت های مورد نیاز برای کار را نیاموخته اند. اگر نظام آموزشی ما به سمت مهارت آموزی و توانمند کردن نیروهای کارآمد انسانی به پیش برود ما نه تنها در علوم و تکنولوژی های جدید بلکه در بازار کسب وکار نیز موفق خواهیم بود.

انوشیروان محسنی بندپی،استاندار تهران در پیامی هفته ملی مهارت را به تمامی فعالان این عرصه و طلایه داران مهارت آموزی استان تبریک گفت و اظهار داشت: آموزش های فنی و حرفه ای نقطه عطف توسعه اشتغال زایی در حوزه های صنعتی و علمی می باشد.

استاندار تهران با اشاره به پیشرفت سریع علوم و تکنولوژی، افزود: تحقق اشتغال و توسعه پایدار و راه‌های برون رفت از مشکلات در راستای پیشرفت و همگامی با  رشد سریع علوم و تکنولوژی نیاز به فراهم شدن زمینه ها و دستیابی به شاخصه هایی است که مهارت آموزی از مهمترین آنها به شمار می آید و ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به عنوان نقطه عطف توسعه اشتغال زایی در کانون توجهات محافل علمی و صنعتی جهان قرار گرفته است.

وی ضمن تبریک هفته ملی مهارت به فعالان عرصه مهارت آموزی، تصریح کرد: تلاشگران عرصه مهارت آموزی در  بخش خصوصی و دولتی در جهت تحقق رسالت عظیم توسعه فرهنگ مهارت آموزی، کار و کارآفرینی نقش بسزائی را ایفا می کنند.

استاندار تهران در پایان خطاب به فعالان مهارت آموزی اذعان داشت: امید است با اتکال به خداوند متعال و رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، ظل توجهات حضرت ولیعصر (عج) در جهت رشد و شکوفایی و تحقق اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی موفق و موید باشید.