۰ نفر

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس:

سازمان امور مالیاتی باید با فعالان اقتصادی تعامل داشته باشد

۱۹ تیر ۱۳۹۹، ۱۸:۲۳
کد خبر: 451821
سازمان امور مالیاتی باید با فعالان اقتصادی تعامل داشته باشد

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه در شرایط کنونی کشور باید مشوق‌های صادراتی گذاشته شود، اظهار کرد: نباید رفتاری انجام دهیم که صادرکننده زده شود ضمن آنکه اجازه نمی‌دهیم حتی یک نفر هم تسویه حساب ارزی را انجام ندهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضا پورابراهیمی عصر امروز ۱۹ تیرماه در نشست فعالان اقتصادی استان با رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: طبق گفته رییس بانک مرکزی ۲۷ میلیارد دلار منابع ارزی به چرخه بانکی کشور برنگشته‌ است.

وی بیان کرد: اکنون راهکار تسویه ارزی به چند طریقی انجام می‌شود. به‌طورمثال برخی که ارز به ریال تبدیل کرده‌اند، اسناد این مهم را ارایه دهند یا افرادی که ارز به فرد دیگری داده‌اند نیز باید اعلام کنند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید برآنکه اتاق کرمان از اتاق‌های دیگر کشور یک سر و گردن بالاتر است، تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی باید یک تعامل و همکارای با فعالان اقتصادی داشته باشد و حاکمیت تا دو هفته آینده به یک جمع‌بندی و راهکاری در خصوص تسویه ارزی خواهد رسید.

وی با تاکید براینکه در شرایط کنونی کشور باید مشوق‌های صادراتی گذاشته شود، اظهار کرد: نباید رفتاری انجام دهیم که صادرکننده زده شود ضمن آنکه اجازه نمی‌دهیم حتی یک نفر هم این تسویه ارزی را انجام ندهد.

پورابراهیمی رویکرد ممیز محوری را فسادبرانگیز دانست و بیان کرد: به دلیل عدم وجود اطلاعات مالیاتی، کشور ما ممیز محور است و بزرگترین کار در مجلس دهم این بود که موضوع مالیات براساس سامانه محور را تصویب کردیم و از سال آینده ممیز محوری در کشور کلا از بین باید برود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی سامانه محوری مبتنی بر قانون جدیدی که سال گذشته تصویب شد و تغییر قانون را از راهکارهای ساحتار اصلاح مالیاتی برشمرد که مجلس شورای اسلامی این کار را انجام داده است، تصریح کرد: تا پایان تابستان موضوع ایرادات شورای نگهبان در خصوص قانون مالیاتی برطرف می‌شود و همچنین اشکالات قانون ارزش افزوده برطرف و از سال ۱۴۰۰ اجرایی خواهد شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در ایران ۷۰ درصد مالیات از بنگاه‌های اقتصادی و ۳۰ درصد از افراد پردرآمد دریافت می شود که در دنیا برعکس است و باید مدنظر داشت که پایه مالیاتی سال‌هاست که در کشورهای دیگر اجرا می‌شود لذا به دنبال این هستیم که مالیات از بنگاه‌ها کاهش دهیم و از اشخاصی که درآمد دارند که جمعیت اصلی شامل این قانون نمی‌شود، اخذ شود.

پورابراهیمی با یادآوری اینکه استان کرمان بیشتر از سهم خود مالیات پرداخت کرده است، اظهار کرد: باید مازاد مالیات دریافتی به خود استان‌ها برگردد ضمن آنکه انتظار می رود که به استان هایی که بیشتر از تعهد تعیین شده مالیات دریافت می کنند مشوق هایی اعطا شود.