۰ نفر

شناسنامه‌ شاخص‌های عدالت جنسیتی طی هفته آینده ابلاغ می‌شود

۴ تیر ۱۳۹۹، ۲۱:۵۲
کد خبر: 448392
شناسنامه‌ شاخص‌های عدالت جنسیتی طی هفته آینده ابلاغ می‌شود

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: شناسنامه‌ شاخص‌های عدالت جنسیتی طی هفته آینده ابلاغ می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، معصومه ابتکار عصر چهارشنبه در نشست استاندار، فرمانداران و مشاوران بانوان و خانواده استان تهران با اشاره به اینکه زنان سرپرست خانواری که تحت هیچ نهاد حمایتی نیستند باید توسط فرمانداران شناسایی شوند اظهار داشت: زنان سرپرست خانوار از گروه‌های مورد تاکید دولت است.

ابتکار با بیان اینکه تمرکزمان بر روی طرح‌های توان افزایی زنان و دختران فارغ التحصیل است گفت: یک طرح ملی به عنوان «زنان نسل تحریم» مورد پیگیری است که در این زمینه تا کنون ۴ دوره رأی گیری شده است.

وی بیان داشت: زنانی که متقاضی تسهیلات هستند از وثیقه برخوردار نیستند و برای این افراد چاره اندیشی صورت گرفته که از سهام عدالت آنها به عنوان وثیقه استفاده شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: یکی از مشکلات زنان دارای کسب و کار خانگی مشکل استاندارد برای محصولات تولیدی است که در این زمینه باید راهکارهایی اندیشیده شود.

ابتکار گفت: سازمان‌های مردم نهاد نیاز به توان افزایی دارند و در این راستا طی ۴ روز برای ۱۹۰ تشکل در استان تهران دوره توان افزایی برگزار شد و در این زمینه نیز فرمانداران باید تلاش کنند و این سازمان‌ها را بیشتر پای کار بیاورند.

وی عنوان داشت: سامانه رصد و پایش اجرای سندهای ارتقای زنان و خانواده آماده و شناسنامه‌های شاخص‌های عدالت جنسیتی طی هفته آینده ابلاغ خواهند شد همانطور که سی و یکمین سند در هفته گذشته تصویب شد و هم اکنون در کل کشور سندهای ارتقای زنان و خانواده به تصویب رسیده است.