۰ نفر

چند نفر بیمه بیکاری کرونا خواهند گرفت؟

۲۹ خرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۰۸
کد خبر: 446903
چند نفر بیمه بیکاری کرونا خواهند گرفت؟

مدیرکل امور بیمه شدگان تامین اجتماعی اعلام کرد: از مجموع ۲۴۱ هزار نفر مشمول حق بیکاری ایام کرونا در اسفند، ۱۰۳ هزار حقوقشان را دریافت کرده اند و اطلاعات ۱۱۷ هزار نفر دیگر به علاوه اطلاعات ۳۳۸ هزار نفر مشمول دریافت بیکاری فروردین ۹۹ به سازمان برنامه و بودجه ارسال شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مهدی شکوری روز پنجشنبه افزود: براساس دستورالعمل مصوب ۲۴ خرداد ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مبلغی از صندوق توسعه ملی برای پرداخت ایام بیکاری دوره شیوع کرونا تخصیص پیدا کرد.

مدیرکل امور بیمه شدگان تامین اجتماعی ادامه داد: با اختصاص ۱۲۸۶ میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه به خزانه داری کل برای پرداخت ایام بیکاری دوره شیوع کرونا، ۲۴۱ هزار نفر از متقاضیان مشمول دریافت بیکاری در اسفند ۹۸ شدند.

وی گفت: براساس این دستورالعمل که با همکاری سازمان برنامه و بودجه و معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تدوین شده، نقش سازمان تامین اجتماعی صرفا پالایش اطلاعات متقاضیان و شناسایی مشمولان از حیث انطباق با قوانین کار و تامین اجتماعی است که درخواست خود را قبلا در سامانه بیمه بیکاری وزارت کار به ثبت رسانده اند.

شکوری گفت:در مرحله اول به محض تکمیل اطلاعات بانکی برای ۱۰۳ هزار نفر این واریز توسط متولیان امر صورت گرفت و اطلاعات ۴۶ هزار نفر دیگر نیز قبلا شناسایی و به همراه شماره شبا به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده است.

وی افزود: اطلاعات بقیه مشمولان در اسفند که حدود ۹۱ هزار نفر هستند. عمدتا به دلیل عدم اعلام شماره حساب و بعضا اعلام شماره حساب سایر افراد خانواده یا به دلیل درج ناقص شماره حساب در سامانه، پرداخت را با تاخیر مواجه کرد که در این ارتباط مجددا از طریق وزارت کار به آنان پیامک داده شد تا نسبت به اصلاح شماره حساب و درج صحیح آن اقدام کنند.

شکوری ادامه داد: روز سه‌شنبه ۲۷ خرداد اطلاعات بانکی حدود ۷۱ هزار نفر از ۹۱هزار نفر دریافت شد؛ صرف نظر از اینکه حدود ۲۰ هزار نفر تاکنون نسبت به اعلام شماره حساب بانکی خود اقدام نکرده اند.در ابتدای هفته آینده به محض صحت سنجی شماره‌های شبای اعلام شده با بانک‌های عامل یا بانک مرکزی با فوریت فهرست این افراد (مربوط به ماه اسفند) نیز به سازمان برنامه و بودجه منعکس می شود.

وی گفت: در خصوص مشمولان دریافت بیکاری برای فروردین ۹۹ نیز اطلاعات کامل ۳۳۸ هزار نفر از بیمه شدگان با شماره شبای آنان که قبلا صحت شماره‌ها با بانک مرکزی مورد بررسی و پایش قرار گرفته است نیز هفته گذشته به سازمان برنامه و بودجه منعکس شده و منتظر دستور پرداخت از طریق این سازمان و خزانه‌داری کل به حساب ذینفعان هستیم.

مدیرکل امور بیمه شدگان تامین اجتماعی تاکید کرد: ملاحظه می‌شود که سازمان تامین اجتماعی براساس دستورالعمل مصوب ستاد ملی کرونا اساسا نقشی در پرداخت و زمان واریز آن نداشته و براساس تکالیف مقرر و محول شده به این سازمان صرفا عهده‌دار مسئولیت شناسایی مشمولان و پالایش اطلاعات مربوطه است که تاکنون اقدام کرده و مترصد تکمیل اطلاعات الباقی مشمولان است.