۰ نفر

رئیس سازمان برنامه و بودجه:

سرمایه‌گذاری ۳۶۰۰میلیارد تومانی برای آزادراه غدیر

۲۶ خرداد ۱۳۹۹، ۲۱:۰۱
کد خبر: 446374
سرمایه‌گذاری ۳۶۰۰میلیارد تومانی برای آزادراه غدیر

معاون رئیس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: برای ساخت آزادراه غدیر( کنارگذر جنوبی تهران) ۳۶۰۰میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، محمدباقر نوبخت در حاشیه بازدید از آزادراه غدیر با اشاره به اهمیت بهره برداری از این پروژه راهسازی، گفت: سازمان برنامه بودجه به تعهدات دولت در مقابل مشارکت کننده آن یعنی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء عمل کرده و مابقی منابع مالی آن نیز آماده شده است.

معاون رییس ‌جمهوری اسلامی ایران اهمیت پروژه آزادراه غدیر را  از جنبه صرفه جویی در هزینه های سوخت و زمان سفر مهم دانست و گفت: این پروژه یکی از مهمترین پروژه هایی است که سازمان برنامه و بودجه بر تکمیل آن تاکید دارد.

نوبخت یادآورشد: سال گذشته قطعه اول آزادراه تهران - شمال و همچنین اسفند ماه سال گذشته مسیر همت - کرج افتتاح شد که افتتاح این مسیرها موجب کاهش بار ترافیکی از سمت تهران به کرج شد.

معاون رئیس جمهور اظهارداشت: برای سازمان برنامه و بودجه این پروژه بسیار اهمیت دارد و تاکنون به رغم محدودیت درآمدها ومنابع، طرف مشارکت ما که قرارگاه خاتم‌الانبیاء است طبق برنامه‌ریزی کار را پیش برده است.

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از آزادراه غدیر گفت: طول آزادراه کنارگذر جنوبی تهران و البرز که تحت عنوان آزادراه غدیر «آبیک - چرمشهر» شناخته می‌شود ۱۵۸ کیلومتر است که از آبیک در تقاطع آزادراه کرج - قزوین آغاز و به آزادراه قم - گرمسار می رسد.عبورمی کند.

محمد اسلامی افزود: آزادراه غدیر یکی از کریدورهای ترانزیتی حیاتی کشور است که از چهاراستان تهران، البرز، مرکزی و قم عبور می کند و با اتصال این آزادراه به آزادراه‌های شمال - جنوب کشور، سهم عمده‌ای در کاهش ترافیک در محورهای مواصلاتی استان های البرز و تهران خواهد داشت.

وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: این آزادراه، دسترسی شرقی - غربی تهران برای ترانزیت عبوری کشور را تسهیل می‌کند و موجب کاهش زمان سفر ۹۰ دقیقه‌ای برای خودروهای سنگین و صرفه‌جویی در سوخت می‌شود.