۰ نفر

ایراد مجلس به ماده ۲۳ضوابط اجرایی بودجه

۱۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۵۹
کد خبر: 442824
ایراد مجلس به ماده ۲۳ضوابط اجرایی بودجه

واریز مستمری به حساب خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و سازمان بهزیستی کشور توسط سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و بدون واسطه دستگاه‌های ذیربط خلاف قانون اعلام شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم‌، بر اساس مکاتبه رئیس مجلس با رئیس جمهور، واریز مستمری  به حساب خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و سازمان بهزیستی کشور توسط سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و بدون واسطه دستگاه‌های ذیربط خلاف قانون اعلام شد.

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم،

بازگشت به رونوشت تصویبنامه هیأت محترم وزیران به شماره 8206/ت57598هـ مورخ 2/2/1399، موضوع: «ضوابط اجرایی قانون بودجه سال 1399 کل کشور»، متعاقب بررسی ها و اعلام نظر مقدماتی «هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین» و مستنداً به صدر ماده واحده و تبصره (4) الحاقی به «قانون نحوه اجرای اصول هشتاد و پنجم(85) و یکصد و سی و هشتم(138) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصلاحات بعدی» و ماده (10) آیین نامه اجرایی آ«، مراتب متضمن اعلام نظر قطعی جهت اقدام لازم در مهلت مقرر قانونی و اعلام نتیجه به اینجانب ابلاغ می گردد. بدیهی است پس از انقضای یک هفته مهلت مقرر در قانون، آن بخش از مصوبه که مورد ایراد قرار گرفته است، ملغی الاثر خواهد بود.

«طبق ماده (79) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه -مصوب 1395- دولت مکلف شده است که مستمری ویژه ای را برای «خانواده های مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام... و سازمان بهزیستی... از طریق دستگاه های مذکور پرداخت نماید». بند «ج» تبصره (21) ماده واحده قانون بودجه سال 1399 کل کشور نیز این دستگاه ها را مکلف کرده که فهرست افراد تحت پوشش خود را به صورت ماهانه به خزانه داری کل کشور اعلام نمایند. بنابراین، ماده (23) مصوبه مبنی بر اینکه مستمری مذکور مستقیماً توسط سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و بدون واسطه دستگاه‌های ذیربط به حساب خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و سازمان بهزیستی کشور واریز شود از حیث نادیده گرفته شدن طریقیت مصرح در قانون، مغایر قانون است.