۰ نفر

وزیر امور اقتصادی و دارایی مطرح کرد؛

آغاز فروش سهام عدالت در بورس/ نیاز به هزار هزار میلیاردتومان منابع برای دستیابی به رشد اقتصادی مقبول

۱۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۲۹
کد خبر: 442701
آغاز فروش سهام عدالت در بورس/ نیاز به هزار هزار میلیاردتومان منابع برای دستیابی به رشد اقتصادی مقبول

وزیر اقتصاد از شروع فروش سهام عدالت در بورس خبر داد و گفت: امسال برای رشد اقتصادی مقبول به هزار هزار میلیارد تومان منابع احتیاج داریم.

به گزارش اقتصادآنلاین، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصاد و دارایی در مراسم افتتاح پنجره واحد فیزیکی کسب‌وکار با بیان اینکه فروش سهام عدالت در بورس آغاز شده است، گفت:  از امروز آنچه مردم در مالکیتشان بود را با اختیار خود مدیریت می‌کنند و می‌توانند آن را نگه داشته و یا اگر نیاز دارند سهمشان را به ریال یا سهم دیگری تبدیل کنند.

وی افزود: ما کشورهایی را داریم که فرایند ایجاد کسب‌وکار در آن‌ها تنها نصف روز طول می‌کشد اما در ایران 75 روز طول می‌کشد که این مدت برای یک فعال اقتصادی که می‌خواهد سرمایه‌گذاری کند بسیار زیاد است اما حال که فرایند ایجاد کسب‌وکار به سه روز تقلیل یافته است، هرکس کارش بیشتر از سه روز طول کشید حتما به شماره ۱۸۶۶ شکایت بکند زیرا ما موظف به برخورد و پیگیری هستیم.

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری امروز مثل نان شب واجب است، خاطرنشان کرد: ما طی ده سال اخیر شرایط خوبی از لحاظ رشد سرمایه‌گذاری نداشتیم اما خود باید آستین بالا زده و موانع و مشکلات را کنار بزنیم.

دژپسند ادامه داد: طی سال‌های اخیر بجز دو یا سه سال هیچ وقت رشد سرمایه‌گذاری ما مثبت نبوده است و باید همه دغدغه خود را این بگذاریم که راه را برای سرمایه‌گذاری هموار کنیم. البته این کار آخرین اقدام ما نخواهد بود و باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که تا پایان سال همه استان‌های ما مجهز به پنجره واحد شوند و هیچ سرمایه‌گذاری نباید مسیری از شهری به شهر دیگر طی کند.

وی با تاکید بر اینکه امسال برای دستیابی به رشد اقتصادی مقبول به هزار هزار میلیارد تومان منبع نیاز است، افزود: بخشی از این مبلغ از منابع شرکت‌های دولتی و برخی از منابع بانک‌ها تامین خواهد شد. هنر این است که ما منابع بانک‌ها را به سمت بخش خصوصی ببریم. برای جذب سرمایه‌های خرد هم مجرایی بهتر از بازار سرمایه نداریم.

وزیر اقتصاد  یادآور شد: از اسفند سال گذشته که با کرونا مواجه شدیم رویکردمان این بود که تا جای ممکن از مالیات به عنوان ابزاری برای ورود بیشتر سرمایه به بخش خصوصی استفاده کنیم.