۰ نفر

مهار تورم ۴۰درصدی نهادینه شده در کشور اولویت مجلس یازدهم باشد

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۱۵
کد خبر: 437663
مهار تورم ۴۰درصدی نهادینه شده در کشور اولویت مجلس یازدهم باشد

دبیرکل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی گفت: مهار تورم ۲۰الی ۴۰درصدی نهادینه شده سالانه در کشور اولویت مجلس یازدهم باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، علی کیهانیان دبیرکل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی درباره اولویت مجلس یازدهم با بیان اینکه سه رکن اساسی هر نظام امنیت ، فرهنگ و اقتصاد آن است، گفت: به حول قوه الهی و توجه ویژه حاکمیت به امنیت و فرهنگ کشور توانسته ما را از گزند بیگانگان در امان بدارد.

وی افزود: مبانی اقتصاد کشور به زعم  رهبر معظم انقلاب در شرایط جنگی بوده و دشمن تمام قد برای از بین بردن اقتصاد کشور از طریق فشارهای بیرونی و بین‌المللی و همچنین عوامل داخلی ایستاده است.

کیهانیان می‌گوید: برخی قوانین در خط مشی  تقنینی کشور با ظرافت خاصی تصویب شده که شاید از دید نهادهای نظارتی نیز پنهان مانده و تبعات آن که بعد از سال‌ها نمود پیدا کرده، نهادینه شدن تورم ۲۰ الی ۴۰ درصدی در نظام اقتصادی کشور است.

این استاد دانشگاه افزود: با مقایسه در آمد-هزینه چند ساله گذشته می‌توان به خطر فروپاشی اجتماعی در قبال فشار اقتصادی به اقشار ملت که صاحبان اصلی این انقلاب هستند در چند سال آینده پی برد.

وی معتقد است که مجلس یازدهم با اصلاح و تصویب برخی قوانین میتوانند اقتصاد کشور را نجات دهند؛ «اصلاح چرخه یا اکوسیستم اقتصادی»، «حذف ویژه خواری و مجوزهای انحصاری»، «منطقی کردن اختلاف حقوق حداقل و حداکثر در نظام پرداختها»، «حذف امکان حضور اعضای درجه یک و دو از یک خانواده در قوای سه گانه»، «حذف شرکت‌های درون سازمانی وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها» و «تسریع در روند تولید از مرحله اخذ مجوزها تا حصول نتیجه و از همه مهمتر افزایس نقش نظارتی و پایشی مجلس و و دستگاههای دیگر» از جمله عوامل موثر در این امر می‌داند.

کیهانیان می گوید: یکی از مواردی که به نقش مجلس تا کنون آسیب جدی وارد کرده، برخی سمت‌های درون مجلس است که با تغییر مسئول، خط مشی آن هم تغییر پیدا می‌کند.

دبیرکل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی ادامه داد: نقش نمایندگان در حوزه های انتخابیه در قالب شورای نمایندگان استان می‌تواند در به کارگیری ظرفیت‌های انسانی و جغرافیایی مفید واقع شود و از همه مهم‌تر اینکه نمایندگان محترم به هر طریقی که اعتماد مردم را جلب و به مجلس راه پیدا کرده‌اند فقط ۴ سال به سوگند روز تحلیف خود پایبند باشند و مردان بزرگی راکه بواسطه خدمت به مردم و کشور کارنامه درخشانی را از خود بجا گذاشتند الگوی خود قراردهند تا ضمن ماندگاری در تاریخ و جلب رضایت حضرت حق و منویات رهبر معظم انقلاب را که رسیدن به تمدن اسلامی است و سربلندی اسلام و ایران و ملت است را رقم بزنند.