۰ نفر

وصول درآمدهای فرودگاه مهرآباد در فروردین 99صفر شد

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۰:۰۲
کد خبر: 436427
وصول درآمدهای فرودگاه مهرآباد در فروردین 99صفر شد

راهبر فرودگاه بین المللی مهرآباد با بیان اینکه وصول مطالبات این فرودگاه در فروردین 99صفر بود، گفت: شیوع کرونا تاثیر زیادی بر چرخه اقتصادی دارد و صنعت فرودگاهی کشور به کمک دولت برای بازگشت به چرخه اقتصادی خود نیاز دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، ابراهیم مرادی بیان کرد: با وجود ارایه خدمات کامل در فروردین 99، میزان وصولی فرودگاه از همه محل های کسب درآمد صفر بوده است.

وی گفت: سال 98 متوسط وصول ماهیانه این فرودگاه 200 میلیارد ریال از محل خدمات ناوبری هوایی، پارک هواپیما، اماکن و غرف تبلیغاتی وتجارتی بوده است.

مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد گفت: از آنجا که فرودگاه های کشور به صورت درآمد هزینه ای اداره می شوند شیوع کرونا تاثیر بسیار عمیقی بر چرخه اقتصادی آنها نهاده و صنعت فرودگاهی کشور برای بازگشت به چرخه اقتصادی خود نیازمند کمک دولت است.

وی افزود: فرودگاه بین المللی مهرآباد با تلاش و همدلی کارکنان خود اقدامات خوبی را در راستای ارایه خدمات، انجام پروژه ها همزمان با مقابله با ویروس کرونا و تامین سلامت مسافران و مراجعان انجام داد که مورد توجه مدیران ارشد شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران نیز قرار گرفت.

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران افزود: با توجه به شرایط اقتصادی حاضر و با تاکید مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، سیاست های این شرکت در خصوص تلاش جهت بهبود وضعیت اقتصادی ناشی از انتشار ویروس کرونا در شرایط موجود به کارکنان تبیین شد و در این راستا به منظور کاهش هزینه های مصرفی، انجام پروژه های با اولویت و تعویق پروژه های غیر ضروری تا بهبود شرایط و صرفه جویی در حامل های انرژی در دستور کار قرار گرفته است.

مرادی گفت: با رعایت این موارد می توانیم در چرخه اقتصادی حداقل های ممکن را حفظ کنیم، البته باید توجه داشت که در این مسیر از خدماتی که مستقیم با مسافران در ارتباط است نباید کوتاهی و قصور شود.

راهبر فرودگاه بین المللی مهرآباد عنوان کرد: برای دوام در چرخه اقتصادی باید همه همکاران چون اعضای یک خانواده بزرگ برای بقا تلاش کنند و برای گذر از شرایط موجود باید با همدلی و همراهی در امور، به سمت آینده بهتر حرکت کنیم و با ارایه راهکارهای مناسب جهت کاهش هزینه ها، بازنگری قراردادهای جاری، استفاده از پتانسیل های موجود برای ایجاد فرصت در این شرایط انقباضی بهره کافی ببریم.