۰ نفر

تمدید مجدد ثبت‌نام وام‌های دانشجویی به شرایط کشور بستگی دارد

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۱۲
کد خبر: 435806
تمدید مجدد ثبت‌نام وام‌های دانشجویی به شرایط کشور بستگی دارد

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، زمان تصمیم‌گیری برای تمدید مجدد ثبت‌نام انواع وام‌های دانشجویان و تعویق پرداخت اقساط دانش‌آموختگان بدهکار را پس از پایان هر دو مهلت، اعلام کرد و گفت: این تصمیم بستگی به شرایط کشور دارد و ستاد مقابله با کرونا باید شرایط را ارزیابی کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «ناصر مطیعی» اظهار داشت: تمدید ثبت‌نام وام‌ها و ادامه تعویق در پرداخت اقساط دانش آموختگان بدهکار، بستگی به شرایط کشور دارد و ستاد مقابله با کرونا باید شرایط را ارزیابی کند که امیدواریم این شرایط در کل کشور سفید شده و کسب و کار مردم به حالت عادی بازگردد تا صندوق رفاه دانشجویان هم بتواند اقساط را از دانش آموختگان بدهکار دریافت کرده و به دانشجویان متقاضی دریافت وام اختصاص دهد.

وی افزود: صندوق رفاه دانشجویان یک رابط است و به ازای هر تخفیف و تمدیدی که برای دانش آموختگان در اقساط داشته باشیم به همان میزان از امکان پرداخت وام به نفرات جدید محروم می شویم.

رییس صندوق رفاه دانشجویان خاطرنشان کرد: با وجود شیوع ویروس کرونا و تعطیلی موقت دانشگاه ها، چک های انواع وام های درخواستی دانشجویان در حال صدور در وجه خودشان است.

مشاور وزیر علوم با بیان اینکه دانشجویان در ایام تعطیلی دانشگاه ها نگرانی بابت دریافت وام ها نداشته باشند، تاکید کرد: وام دانشجویان به حساب دانشگاه واریز نمی شود بلکه به نام خودشان در حال پرداخت است؛ فقط وام شهریه که بدهی دانشجو به دانشگاه است، به نیابت از دانشجو برای دانشگاه واریز می شود.

رییس صندوق رفاه دانشجویان رقم وام های ترم دوم تحصیلی را بین ۲۲۰ تا ۲۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سایر وام ها را از جمله ضروری و دکتری به نام دانشجویان پرداخت می کنیم.

به دلیل شیوع ویروس کرونا و حضور نیافتن دانشجویان در کلاس های دانشگاه، مهلت ثبت نام دانشجویان برای دریافت انواع وام تا ۱۵ فروردین ماه و تعویق پرداخت اقساط دانش آموختگان بدهکار به صندوق رفاه دانشجویان تا پایان اردیبهشت ماه تمدید شده است.

بر اساس مصوبه هیأت امنای صندوق رفاه دانشجویان، مبلغ وام ضروری دانشجویان در بخش مسکن، زیارت و ازدواج به یک میلیون تومان افزایش یافت.

تسهیلات و وام های ویژه دکتری به دانشجویانی اختصاص می یابد که در بانک توسعه تعاون پرونده تشکیل داده و برای یک بار از آن بانک، وام دریافت کرده اند. مبلغ این وام ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

وام تحصیلی ویژه دکتری صندوق رفاه دانشجویان در یک لیست به مبلغ سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برای ۶ ماهه نخست سال تحصیلی جاری امکانپذیر است.
ناصر مطیعی، رییس صندوق رفاه دانشجویان پیش از این گفته بود که وام دکتری به دانشجویان شاغل اختصاص نمی یابد.

صندوق رفاه برای رفاه حال دانشجویان پیش از این اعلام کرده بود که سر رسید بدهی دانش آموختگان از اول اسفندماه ۹۸ تا پایان اردیبهشت ماه ۹۹ به مدت سه ماه تمدید می شود.