۰ نفر

روحانی در تماس تلفنی با رئیس‌جمهور اندونزی:

تحریم‌های آمریکا علیه ایران با حقوق بشر در تعارض است/ مخالفت‌های غیرقانونی می‌تواند خطرناک باشد

۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۵۹
کد خبر: 434740
تحریم‌های آمریکا علیه ایران با حقوق بشر در تعارض است/ مخالفت‌های غیرقانونی می‌تواند خطرناک باشد

رئیس‌جمهور در تماس تلفنی با رئیس‌جمهور اندونزی اعلام کرد که تحریم‌های آمریکا علیه ایران با حقوق اولیه بشر در تعارض است.

به گزارش اقتصادآنلاین،  حسن روحانی و «جوکو ویدودو» رئیس جمهور اندونزی، روز دوشنبه در گفتگویی تلفنی با تبریک متقابل فرارسیدن ماه مبارک رمضان به دولت ها و ملت های دو کشور، ابراز امیدواری کردند که ماه رمضان برای همه مسلمانان سرشار از برکت و خیر باشد.

رؤسای جمهور ایران و اندونزی همچنین با اشاره به شیوع بیماری کرونا در جهان و برنامه ریزی‌ها و اقدامات دو کشور در راستای مقابله با این ویروس بر ضرورت توسعه همکاری ها در این زمینه و تبادل تجربیات، دستاوردهای علمی و فناوری و تامین نیازمندی‌های متقابل تاکید کردند.

روحانی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در زمینه علمی، فناوری و تامین و ساخت نیازمندی‌ها مانند کیت‌های تشخیص، ونتیلاتور، دستگاه سی تی اسکن و ماسک N۹۵، موفقیت‌های خوبی به دست آورده و آماده همکاری و تعامل با اندونزی در این راستا است.

رؤسای جمهور ایران و اندونزی با اشاره به روابط دوستانه و تاریخی دو کشور ابراز امیدواری کردند برگزاری سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری دو کشور، موجب تسریع در اجرای توافقات فی مابین و گسترش بیش از پیش مناسبات تهران-جاکارتا شود.

روحانی با بیان اینکه امروز تحریم‌های آمریکا علیه ایران با حقوق بنیادین بشر در تعارض است، گفت: مخالفت‌های غیرقانونی در شرایطی که همه کشورهای جهان در حال مبارزه با کرونا هستند، می‌تواند خطرناک باشد.

«جوکو ویدودو» رئیس جمهور اندونزی نیز در این تماس تلفنی، با ابراز خرسندی از موفقیت های ایران در مبارزه با کرونا، گفت: امروز کرونا شرایط سختی برای جهان ایجاد کرده و در این شرایط کنونی همه کشورها بویژه کشورهای اسلامی باید به هم کمک کنند.