۰ نفر

شفاف سازی سازمان مالیاتی درباره تسری هزینه‌های مالیاتی بانک‌ها

۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۱:۰۵
کد خبر: 434603
شفاف سازی سازمان مالیاتی درباره تسری هزینه‌های مالیاتی بانک‌ها

ذخیره مطالبات (عمومی و اختصاصی) بانک‎ها و موسسات اعتباری غیربانکی مجاز درج شده به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی پذیرفته می‌شود و حکم مزبور قابل تسری به صندوق‌های قرض الحسنه نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم،‌ محمد برزگری مدیرکل دفتر فنی و مدیریت ریسک مالیاتی سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: ذخیره مطالبات (عمومی و اختصاصی) صرفا بانکها و موسسات اعتباری غیربانکی مجاز درج شده در پایگاه اطلاع رسانی بانک مذکور با رعایت مقررات به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی پذیرفته می شود و حکم مزبور قابل تسری به صندوقهای قرض الحسنه نخواهد بود.

در این نامه آمده است: بازگشت به نامه شماره 1/91065 مورخ 1399/1/30 به آگاهی می رساند: همانطور که در بخشنامه شماره 200/138 /ص مورخ 1393/12/12 نیز تصریح گردیده است، صرفا ذخیره مطالبات (عمومی و اختصاصی بانکها و موسسات اعتباری غیربانکی مجاز به شرح مذکور در بندهای بخشنامه موصوف به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی پذیرفته می شود. در همین خصوص لازم به ذکر است، به استناد نامه شماره 93/43588 مورخ 1393/2/21 بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران پیوست بخشنامه شماره 230/93/41 مورخ 1393/4/1 ، فهرست نهادهای پولی و بانکی دارای مجوز فعالیت از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در پایگاه اطلاع رسانی بانک مزبور به آدرس www.cbi.ir (بخش نظارت بانکی در دسترس عموم می باشد.

با عنایت به مراتب فوق، مطابق بخشنامه مورد نظر، ذخیره مطالبات (عمومی و اختصاصی) صرفا بانکها و موسسات اعتباری غیربانکی مجاز درج شده در پایگاه اطلاع رسانی بانک مذکور با رعایت مقررات به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی پذیرفته می شود و حکم مزبور قابل تسری به صندوق های قرض الحسنه از جمله آن صندوق نخواهد بود.