۰ نفر

رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد

حمایت دادگستری تهران از واحدهای تولیدی در سال جهش تولید

۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۹:۰۸
کد خبر: 433431
حمایت دادگستری تهران از واحدهای تولیدی در سال جهش تولید

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: دستگاه قضایی و دادگستری استان تهران از ظرفیت و اختیارات قانونی خود برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی حداکثر استفاده را خواهد کرد تا نگذارد هیچ واحد تولیدی و صنعتی تعطیل شود.

به گزارش اقتصادآنلاین ، محمد جواد حشمتی مهذب در نشست کمیته حمایت و رفع موانع تولید دادگستری استان تهران اظهار کرد: در شرایط حساس کنونی توقف فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی، ضرر و زیان حتمی به اقتصاد کشور محسوب و مطابق تکالیف صریح قانونی باید از تعطیلی واحدهای تولیدی جلوگیری بعمل آید.

وی افزود: قطعا ما در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم و علیرغم بحران ناشی از انتشار ویروس کرونا، تلفات و لطمه‌های جبران ناپذیری که بر مردم عزیز کشورمان و بدنه اقتصاد وارد می شود، متاسفانه همچنان تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار داریم که با هیچ یک از موازین و مقررات بین المللی، انسانی و اخلاقی مطابقت ندارد.

رییس کل دادگستری استان تهران متذکر شد: دستگاه‌ها و نهادهای دولتی باید با ساز و کارهایی که در اختیار دارند، موضوع حمایت جدی از تولید و تسهیل روند امور را برای تولیدکنندگان، صنعتگران و همچنین بخش اقتصاد فراهم نمایند تا این دوران بحران و جنگ را با موفقیت پشت سر بگذاریم.  

حشمتی مهذب تاکید کرد: هدف ما در سال جهش تولید این است که در بخش حمایت و رفع موانع تولید پیگیری‌های جدی و اقدامات موثری انجام داده تا بتوانیم شعار محوری (جهش تولید) را بطور کامل ان‌شاءالله محقق نماییم.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی و دادگستری استان تهران از ظرفیت و اختیارات قانونی خود برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی حداکثر استفاده را خواهد کرد تا نگذارد هیچ واحد تولیدی و صنعتی تعطیل شود و آنهایی را که در شرایط سخت فعلی متوقف شده‌اند نیز پیگیری تا به چرخه تولید بازگردند.

رییس کل دادگستری استان تهران بیان کرد: با برخورداری از ظرفیت‌های قانونی و اجرای آن و همچنین ورود قوه قضائیه به مساله رفع موانع واحدهای تولیدی تا پایان سال و با استمرار فعالیت‌های اقتصادی امیدواریم شاهد شکوفایی و انقلاب تولیدی در کشور باشیم.

حشمتی مهذب در پایان گفت: متاسفانه در حال حاضر بدلیل سوء مدیریت و عدم حمایت قاطعانه توسط مسئولین تعداد زیادی از واحدهای تولیدی تعطیل شده‌اند و بنابراین واحدهای قضایی و به خصوص دادستان‌ها در این زمینه نباید اجازه دهند تا هیچ واحد فعال تولیدی تعطیل شود.

میثم زالی، دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید نیز در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران، گفت: امروز نیاز جدی است از ظرفیت‌های قانونی توسط قوه قضائیه و به ویژه دادگستری استان تهران برای حفظ تولید استفاده نماییم، چرا که صرفاً فساد درون برخی از مراجع دولتی باعث تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی می‌شود.

وی در ادامه گفت: طبق فرمایش رهبری امروز تولید کنندگان فرماندهان جنگ اقتصادی هستند.

دبیر کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید اظهار کرد: اگر قوه قضائیه امروز در مساله تولید ورود پیدا نماید، به طور قطع در آخر سال جاری جهش تولید در کشور محقق خواهد شد.

زالی خاطرنشان کرد: ما از همکاری‌ها و مساعدت‌های قانونی دادگستری کل استان تهران برای حمایت از تولید در کل کشور یاری می‌طلبیم.