۰ نفر

جریمه به کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز اعلام شد

۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۹:۲۳
کد خبر: 432995
جریمه به کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز اعلام شد

مدیر کل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به شرایط خاص کشور و تعطیلی کارگاه ها به دلیل شیوع ویروس کرونا نسبت به استخدام نیروهای کار خارجی غیرمجاز در کارگاه‌ها هشدار داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، در حالی که نرخ بیکاری رسمی در کشور ما 10.6 درصد است و با بیماری کرونا، بسیاری از واحدهای تولیدی و خدماتی در دو ماه گذشته تعطیل بودند، برخی کارفرمایان به دلیل ارزان بودن کارگر خارجی و نداشتن اجبار به بیمه، آنها را به کار می گمارند.

امروزه با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت الکترونیک، مشاهده می‌شود که بسیاری از کارگران بنگاه‌ها و کارگاههای کوچک و متوسط و دفاتر خصوصی، برای دریافت مستمری بیمه بیکاری به دفاتر مراجعه می‌کنند.

 بر اساس گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محسن ابراهیمی، مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مصوبه شورای عالی کار اظهار کرد: براساس ابلاغیه شورای عالی کار حداقل دستمزد کارگران در سال 1399 روزانه مبلغ 61 هزار و 180 تومان تعیین شده است.

وی همچنین تصریح کرد: کارفرمایانی که از خدمات کارگران خارجی غیر مجاز استفاده کنند، با استناد به بند(ج) ماده 11 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت بابت هر روز اشتغال غیرمجاز هر کارگر خارجی معادل 5 برابر حداقل دستمزد روزانه 305 هزار و 900 تومان کارفرما مشمول جریمه می‌شوند.