۰ نفر

«نصف جهان» از ماسک اشباع شد

۱۹ فروردین ۱۳۹۹، ۶:۲۰
کد خبر: 429375
«نصف جهان» از ماسک اشباع شد

ظرفیت تولید ماسک و لباس و مواد ضد عفونی کننده در استان اصفهان اشباع شده است و به مازاد رسیده ایم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، رسول جهانگیری رئیس اتاق اصناف استان اصفهان گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا ده ها واحد تولیدی خط تولید خود را تغییر دادند و با همراهی اقدام به تولید ماسک، لباس و مواد ضدعفونی کردند تا جایی که درحال حاضر استان اصفهان بطور کامل اشباع شده و مازاد تولید به استان های متقاضی و مناطق محروم وبرای خیرینی که درخواست دارند ارسال می شود.

وی با اشاره به تولید ماسک پارچه ای دراین واحدهای تولیدی افزود: اولویت اول ما دانشگاه علوم پزشکی بود که آنها نیز اقلام را به تهران ارسال ودر آنجا بین داروخانه ها وفروشگاه های لوازم بهداشتی توزیع می شود.

  وی با اشاره به شرایط متفاوت استان‌ها در خصوص گستردگی ویروس کرونا، اظهار کرد: در استانداری اصفهان و ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا، وضعیت کسب و کار‌ها در شرایط کنونی را بررسی می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم از ۲۰ فروردین‌ماه برخی از کسب و کار‌ها را به چرخه فعالیت برگردانیم. این مسئول تأکید کرد: در صورتی که کسب و کار‌ها به چرخه فعالیت در بازار بازگردند، موظف هستند براساس پروتکل‌های بهداشتی جدید مراجع بهداشتی و درمانی کشور فعالیت کنند، اما در حال حاضر هنوز تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده و تعطیلی اصناف غیرضروری تا بیستم فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت.

 رئیس اتاق اصناف اصفهان با اشاره به مشکلات اقتصادی واحد‌های صنفی در پی شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن بازارها، تصریح کرد: به صورت جدی پیگیر مطالبات اصناف هستیم و با بانک مرکزی برای حل مشکل اقساط برداشت شده از حساب اصناف مذاکره کرده‌ایم، همچنین تخصیص وام‌های کم بهره و بخشودگی‌های مالیاتی برای واحد‌های صنفی را نیز پیگیری می‌کنیم.

 جهانگیری افزود: امیدواریم با تسهیلات دولت و مساعدت مردم، واحد‌های صنفی قادر به ایستادن مجدد روی پای خودشان شوند و به چرخه فعالیت‌های اقتصادی بازگردند، ما نیز به عنوان نماینده اصناف مطالبات مورد نظر واحد‌های صنفی را از مراجع ذی‌صلاح پیگیری خواهیم کرد. عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف ایران با بیان اینکه اصناف یک حلقه یا زنجیره است، خاطر نشان کرد: برخی از کسب و کار‌ها درآمدشان در ایام عید بیش از فعالیت آنها درطول یک سال است و می توان گفت دوماه طلایی (اسفند وفروردین )را از دست داده اند زیرا بسیاری از خرید‌های بازار فصلی و مقطعی است. در حال حاضر به صورت زنجیره‌وار همه اصناف دچار ضرر و زیان شده‌اند. جهانگیری افزود: با بررسی دقیق میزان خسارت‌های اقتصادی ناشی از تعطیلی بازار در پی شیوع ویروس کرونا، اصناف را براساس میزان آسیب‌های مالی‌شان اولویت بندی کرده‌ایم و لیست آنها برای استانداری اصفهان ارسال شده است، براین اساس صنوفی همچون رستوران‌ها، کفش‌فروشان و فروشندگان پوشاک به عنوان سرلیست اعلام شده‌اند.

 وی اضافه کرد: منتظریم تا پس از پایان اپیدمی کرونا در کشور، دستورالعمل‌های اجرایی ارائه تسهیلات به اصناف به پیوست لیست اتاق اصناف ابلاغ شود و بتوانیم آسیب مالی کسب و کار‌ها را تا حدودی جبران کنیم.