۰ نفر

کاهش ماندگاری کالاهای ضروری در گمرک از چند روز به چندساعت

۶ فروردین ۱۳۹۹، ۲۲:۴۲
کد خبر: 426987
کاهش ماندگاری کالاهای ضروری در گمرک از چند روز به چندساعت

رییس سازمان ملی استاندارد ایران تاکید کرد: ماندگاری کالا و اقلام بهداشتی، درمانی، کالاهای اساسی و مواد اولیه تولید اقلام بهداشتی در گمرکات باید با همکاری دستگاهها به ویژه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جهاد کشاورزی به حداقل برسد.

به گزارش اقتصادآنلاین ، نیره پیروزبخت رییس این سازمان تاکید کرد: باید با همکاری سایر دستگاهها به ویژه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جهاد کشاورزی ماندگاری کالاها و اقلام بهداشتی و درمانی و همچنین کالاهای اساسی و مواد اولیه تولید اقلام بهداشتی در گمرکات به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد ایران طی چند سال اخیر ماندگاری کالاهای ضروری را از چند روز به چندساعت کاهش داده ، اظهار داشت:  با توجه به حداکثر هماهنگی استاندارد با دستگاههای مختلف اما در برخی موارد، ناهماهنگی بین دستگاهها باعث ماندگاری و دپو کالا در گمرکات می‌شد که چنانچه این امر مجددا در این شرایط بحرانی اتفاق افتد، قطعا هرگونه عدم همکاری اعلام خواهد شد.

پیروزبخت خطاب به تمامی مدیران خود تصریح کرد: هیچ گونه کوتاهی در رابطه  با ارزیابی انطباق کالاهای وارداتی یا معطلی در گمرکات از سوی استاندارد قابل اغماض نخواهد بود.