۰ نفر

کرونا می‌تواند به ورشکستگی شرکت‌های هواپیمایی منجر شود

۲۶ اسفند ۱۳۹۸، ۲۰:۴۲
کد خبر: 425234
کرونا می‌تواند به ورشکستگی شرکت‌های هواپیمایی منجر شود

شیوع ویروس کرونا و تداوم تاثیرات منفی آن تا ماه می می‌تواند به ورشکست شدن اکثر شرکت‌های هواپیمایی در جهان منجر شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، یک شرکت مشاوره‌ای در امور هوانوردی گزارش داد در صورت تدوام روند شیوع ویروس کرونا و تاثیرات اقتصادی منفی آن به خصوص در حوزه صنعت مسافرت‌های هوایی، تا پایان ماه می شاهد ورشکست شدن اکثر شرکت‌های هواپیمایی در جهان خواهیم بود.

مؤسسه مشاوره‌ای کاپا امروز هشدار داد بسیاری از  شرکت‌های هواپیمایی به دلیل کاهش شدید تقاضا برای پروازهای مسافری به صورت تکنیکال ورشکست شده و یا عملا از سطح استاندارد بدهی عبور کرده‌اند.

در گزارش این مؤسسه آمده است شرکت‌های هواپیمایی به سرعت در حال از دست دادن منابع  مالی خود هستند چرا که بخش قابل توجهی از ناوگان آنها زمین‌گیر شده و آن دسته از هواپیماهایی که می‌پرند با نیمی از ظرفیت خود مشغول به کار هستند.

کاپا می‌گوید در صورتی که بخواهیم از وقوع یک فاجعه جلوگیری کنیم باید شاهد همکاری دولت‌ها و صنعت هوانوردی باشیم.

بسیاری از شرکت‌های هوانوردی در آمریکا، چین و خاورمیانه احتمالا با توجه به حمایت‌های دولتی از آنها بتوانند از این مهلکه جان سالم به در ببرند.

شرکت‌های هواپیمایی بزرگترین قربانیان شیوع ویروس کرونا در جهان هستند چرا که این مسئله عملا اکثر پروازها را لغو کرده است.

شرکت‌های بزرگی از امریکن ایرلاینز گرفته تا کانتاس استرالیا ظرفیت مسافری خود را به میزان قابل توجهی کاهش داده و شرکت هواپیمایی Sas سوئد از تصمیم خود برای تعدیل 90 درصد از کارمندانش خبر داده است. 

شرکت فلای‌بی که یکی از  بزرگترین شرکت هواپیمایی در اروپا به شمار می‌رود عملا به مرز ورشکستگی رسیده و بنا به اعلام انجمن حمل و نقل هوایی بین‌المللی ممکن است شاهد از دست رفتن 113 میلیارد دلار از سود شرکت‌های هواپیمایی باشیم.