۰ نفر

جلسه دستمزد امروز بدون نتیجه پایان یافت

۲۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۹:۴۲
کد خبر: 425224
جلسه دستمزد امروز بدون نتیجه پایان یافت

جلسه امروز شورای عالی کار ۲۶اسفند ماه بدون نتیجه پایان یافت و به چهارشنبه ۲۸اسفند ماه موکول شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، جلسه شورای عالی کار امروز با حضور شرکای اجتماعی برای تعیین حداقل دستمزد 99 کارگران از ساعت 16 در وزارت کار با حضور وزیر کار آغاز به کار کرد و بدون نتیجه پایان یافت. 

 دستور کار امروز این جلسه بحث و بررسی دستمزد 99 کارگران بود که بدون نتیجه پایان و به روز چهارشنبه 28 اسفند ماه 98 موکول شد. 

آغاز چانه‌زنی برای دستمزد 99

بر اساس این گزارش،‌ طبق اظهارات نمایندگان کارگران تعیین دستمزد سال 99 با سختی‌های چشمگیری همراه است، چرا که علاوه بر نبود ثبات اقتصادی در کشور، رکود حاکم بر بازار، تحریم‌های ظالمانه آمریکا، نبود قدرت خرید، تورم بالای اقتصاد و... باعث شده است که کارفرمایان از شرایط تولید رضایت نداشته باشند و برای افزایش دستمزد چانه‌زنی سنگین‌تر می‌شود.

از سوی دیگر کارگران معتقدند که هزینه سبد معیشت کارگران از سال گذشته تا کنون 1میلیون و 180هزار تومان افزایش یافته است و حداقل دستمزد سال آینده باید به‌گونه‌ای تعیین شود که روی مجموع دریافتی کارگران که در سال 98 حداقل 2میلیون و 200 هزار تومان بوده یک میلیون و 180 هزار تومان افزوده شود، در غیر این صورت قدرت خرید جامعه کارگری حفظ نخواهد شد. درصورتی که این چنین شود حداقل مجموع دریافتی کارگران برای سال آینده 3میلیون و 380هزار تومان خواهد بود.