۰ نفر

موسوی: آمریکا از مردم‌سالاری و مشارکت مردمی در ایران هراس دارد

۲ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۰۴
کد خبر: 418663
موسوی: آمریکا از مردم‌سالاری و مشارکت مردمی در ایران هراس دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: آنان که بیش از ۸۳ میلیون ایرانی را تحت تحریم، تروریسم اقتصادی و فشار حداکثری خود قرار داده‌اند، اکنون در کمال ناامیدی و استیصال نهاد انتخابات را در ایران هدف قرار داده‌اند و این نشان می‌دهد تا چه حد از مردم‌سالاری و مشارکت مردمی در ایران هراس دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «سید عباس موسوی» ظهر امروز جمعه در واکنش به دور جدید تحریم خزانه‌داری آمریکا علیه شخصیت‌های ایرانی به ویژه برخی اعضای شورای نگهبان قانون اساسی گفت: این اقدامات چیزی جز ناکامی، ناامیدی و شکست سیاست فشار حداکثری رژیم آمریکا نیست. 

وی ادامه داد: آنان که بیش از ۸۳ میلیون ایرانی را تحت تحریم، تروریسم اقتصادی و فشار حداکثری خود قرار داده و نتیجه‌ای نگرفته‌اند، اکنون در کمال ناامیدی و استیصال نهاد انتخابات را در ایران هدف قرار داده‌اند و این نشان می‌دهد تا چه حد از مردم‌سالاری و مشارکت مردمی در ایران هراس دارند. 

سخنگوی وزارت امور خارجه خطاب به مقامات آمریکایی اظهار داشت: دولت، ملت و همه ارکان جمهوری اسلامی ایران نه برای شما و نه تحریم‌های جنون‌آمیز و جبونانه شما کوچکترین ارزشی قائل نیست و با صلابت به راه و آینده روشن خود ادامه خواهد داد.

 موسوی با بیان اینکه راهبرد ایران در مقابل فشار حداکثری، مقاومت حداکثری است، تصریح کرد: این آمریکایی‌ها هستند که در نهایت در مقابل اراده ملت ایران سر تعظیم فرود خواهند آورد و یاد خواهند گرفت که باید با این مردم پر افتخار و مقاوم نه با زبان تحریم که با زبان تکریم سخن گویند و رفتار کنند. 

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز گذشته تعدادی از شخصیت‌های ایرانی از جمله پنج نفر از اعضای شورای نگهبان قانون اساسی شامل آیت‌الله احمد جنتی، عباسعلی کدخدایی، سیامک ره‌پیک، آیت‌الله محمد یزدی و محمدحسن صادقی مقدم را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.