۰ نفر

ابلاغ ۵۰میلیارد ریال کمک سرانه آموزشی مدارس

۲۸ بهمن ۱۳۹۸، ۱۹:۴۰
کد خبر: 417714
ابلاغ ۵۰میلیارد ریال کمک سرانه آموزشی مدارس

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از اختصاص اعتبار حدود ۴۰میلیارد ریالی در قالب ارائه بسته حمایتی ویژه برای دانش‌آموزان استثنایی کشور و ابلاغ ۵۰میلیارد ریالی کمک سرانه آموزشی به آموزش و پرورش استثنایی استان‌ها خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سیدجواد حسینی درباره ارائه خدمات توانبخشی به دانش‌آموزان استثنایی اظهار داشت: حدود ۴۰ میلیارد ریال بودجه در قالب بسته حمایتی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه درنظر گرفته شده است.

وی افزود: خدمات توانبخشی به طور کلی به دو بخش تقسیم می‌شود که بخشی از آن در قالب خدمات شنوایی‌سنجی و گفتار درمانی است که خدمات ارائه شده توسط سازمان در این حوزه ۶ برابر افزایش یافته و بخش دیگر خدمات توانبخشی در قالب بسته‌های حمایتی به دانش‌آموزان مانند تأمین کمک هزینه واکر، ویلچر، عینک و اندام مصنوعی است.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ادامه داد: پرداخت هزینه عینک با سقف ۳۰۰ هزار تومان، ذره‌بین با سقف ۲۰۰ هزار تومان، وسایل کمک‌بینایی با سقف ۸۰۰ هزار تومان و عصای سفید و واکر تا سقف ۲۰۰ هزار تومان برای دانش‌آموزان انجام می‌شود.

حسینی گفت: همچنین کمک‌ هزینه اندام مصنوعی تا سقف ۱۰ میلیون تومان، ویلچر تا سقف یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، قطعات کاشت حلزون تا سقف ۲.۵ میلیون، کاشت حلزون تا سقف ۶ میلیون و خدمات دندانپزشکی با سقف یک میلیون و ۲۰۰ به دانش‌آموزان استثنایی پرداخت می‌شود.

وی اظهار داشت: همچنین برای تهیه پروتز مورد نیاز دانش‌آموزان استثنایی تا سقف ۷۰۰ هزار تومان،‌کفش طبی تا سقف ۳۰۰ هزار تومان و سمعک تا سقف ۸۰۰ هزار تومان کمک‌هزینه ارائه خواهد شد.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خاطرنشان کرد: البته کمک هزینه خدمات بیمارستانی، پاراکلینیکی و داروهای مستمر دانش‌آموزان استثنایی بدون سقف و محدودیت ارائه می‌شود.

حسینی ادامه داد: در حوزه توانبخشی ۸۶۴ نیرو برای گفتاردرمانی و شنوایی‌سنجی استخدام شده اند و ۱۶ مورد ویژه برای حمایت از دانش‌آموزان استثنایی پیش‌بینی شده که در قالب بسته‌های حمایتی،‌ کمک هزینه‌های مورد نیاز دانش‌آموزان تأمین می‌شود.