۰ نفر

معاون اول رییس جمهور؛

سیستان و بلوچستان تاثیرات تعیین کننده‌ای در مسائل کشور دارد/ سیستان وبلوچستان استان راهبردیست

۲۱ بهمن ۱۳۹۸، ۲۳:۲۷
کد خبر: 416213
سیستان و بلوچستان تاثیرات تعیین کننده‌ای در مسائل کشور دارد/ سیستان وبلوچستان استان راهبردیست

معاون اول رییس جمهوری گفت: سیستان و بلوچستان تاثیرات تعیین کننده‌ای در مسائل مختلف کشور دارد زیرا از ظرفیت‌های بسیار زیادی برای توسعه برخوردار است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، اسحاق جهانگیری شامگاه دوشنبه در بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی زاهدان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سیستان و بلوچستان یک استان راهبردی و بسیار مهم در کشور است.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان با دو کشور افغانستان و پاکستان ارتباط مرزی خشکی و مرزهای طولانی آبی با آب‌های آزاد و دریای عمان دارد که این ظرفیت‌ها در کنار مردم فعال و نیروهای تحصیل کرده و فرهیخته‌ای که در این استان وجود دارد زمینه‌ای را بوجود آورده تا به یکی از کانون‌های مهم توسعه کشور که هم در سرنوشت خود و هم در سرنوشت کشور تاثیرگذار باشد، تبدیل شود.

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به سیلاب اخیر در سیستان و بلوچستان گفت: سیل متاسفانه خسارت‌هایی را به مردم و زیرساخت‌های این استان وارد کرده است و مسوولان مختلف در همان لحظات نخست این سیلاب در جمع مردم سیلزده حضور یافتند.

وی ادامه داد: مسوولان و نهادهای مختلف با حضور در مناطق سیلزده جنوب سیستان و بلوچستان اقدامات و فعالیت‌های متعددی را انجام دادند.

جهانگیری اظهار داشت: امیداوریم در این سفر بتوانیم با مردم صحبت و هم با مسوولان گفت‌وگویی در زمینه مسائل و موانع توسعه‌ای انجام دهیم و به تصمیمات خوبی برسیم.

وی بیان کرد: توفیقی بود که در جشن پیروزی انقلاب در بین مردم زاهدان باشم و در این جشن باشکوه شرکت کنم.

معاون اول رییس جمهوری شامگاه دوشنبه به منظور شرکت در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن وارد فرودگاه بین المللی زاهدان شد.

 اسحاق جهانگیری در بدو ورود به فروگاه بین المللی زاهدان مورد استقبال استاندار سیستان و بلوچستان، معاونان استاندار، فرماندار و شماری از مسوولان این استان قرار گرفت.

وی فردا سه شنبه همراه با مردم مومن، انقلابی و ولایت مدار زاهدان در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن شرکت و در جمع مردم این شهر سخنرانی می‌کند.

به گفته رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن در بیش‌از ۶۰ نقطه شهری و روستایی این استان برگزار می‌شود.

عباس صفدری با اشاره به متفاوت بودن ساعت برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن در سیستان و بلوچستان گفت: تجمع مردمی در شهرستان زاهدان ساعت هشت و ۳۰ دقیقه صبح روز سه‌شنبه در میدان آزادی و ساعت آغاز راهپیمایی نیز ۹ صبح از این محل تا تقاطع خیابان آزادی و مصلی زاهدان خواهد بود.