۰ نفر

وزیر راه و شهرسازی:

ضرورت شناسایی واجدین شرایط مسکن ملی/ ۷۲۴کیلومتر به راه‌های اصلی کشور افزوده شد

۱۷ بهمن ۱۳۹۸، ۲۱:۱۶
کد خبر: 415318
ضرورت شناسایی واجدین شرایط مسکن ملی/ ۷۲۴کیلومتر به راه‌های اصلی کشور افزوده شد

وزیر راه و شهرسازی گفت: از ابتدای سال ۹۸ تا کنون ۷۲۴ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی به شبکه راه‌های کشور افزوده شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمد اسلامی، در ادامه سفر خود به استان فارس، پنجشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی ۳۱ کیلومتر از بزرگراه لار – جهرم  که برای ساخت آن ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده، افزود: بی شک به این میزان راه‌های ساخته شده در فرصت باقی‌مانده تا پایان سال ۹۸ افزوده خواهد شد.

او ادامه داد: با وجود تمام مشکلاتی که دشمن برای کشورمان ایجاد کرده و به رغم همه محدودیت‌های اعتباری و تنگناهایی که دولت با آن مواجه است، اما در تمام نقاط کشور کارگاه‌های راهسازی فعال است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: با مشارکت پیمانکاران، مشاوران و مجموعه همکاران این وزارتخانه، یک نهضت بزرگ راهسازی در کشور ایجاد شده و امیدواریم نتیجه تمام این کوشش‌ها برای مردم رفاه، آسایش و پیشرفت به دنبال داشته باشد.

اسلامی، محور لار - بندرعباس و جهرم - شیراز را یکی از محورهای شریانی ایران و نیاز مبرم بخش حمل و نقل کشور دانست و اظهار داشت: امیدوارم مابقی مسیر نیز به زودی به مناقصه گذاشته شده و عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: با هدف جلوگیری از بروز حوادث جاده‌ای در مسیر کنونی جهرم - لار - بندرعباس، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اقدام به نصب دوربین‌های جدید کنترل تخلف و ارتقای ایمنی محور با نصب علائم و تابلوهای راهنمایی و هشداردهنده کرده تا شاهد کاهش هرچه بیشتر حوادث جاده‌ای باشیم.

اسلامی، از شهروندان نیز تقاضا کرد با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از بروز حوادث و تصادفات جاده‌ای جلوگیری کنند تا با تبدیل محور یاد شده به بزرگراه از شمار تلفات انسانی کاسته شود.

آغاز عملیات اجرایی باند دوم زرین دشت - دولت آباد

همچنین با حضور وزیر راه و شهرسازی، عملیات اجرایی باند دوم زرین دشت – دولت‌آباد به طول ۱۶ کیلومتر و با اعتباری افزون بر ۴۳۰ میلیارد ریال آغاز شد.

اسلامی در آیینی که برای شروع عملیات ساخت این باند برگزار شده بود، بیان داشت: در شهرستان زرین‌دشت یکی از مشکلات مردم، گرانی زمین و تامین مسکن است و برای حل این معضل، مسوولان استان فارس باید تلاش کنند که در مرحله دوم نام‌نویسی در طرح اقدام ملی مسکن، تمام متقاضیان واجد شرایط این منطقه شناسایی شوند.

وی ادامه داد: در مرحله نخست ثبت‌نام از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن، ریزش‌ها بسیار زیاد بود به گونه‌ای که در برخی از شهرستان‌های استان فارس بیش از ۶۵ درصد ریزش داشتیم.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: امیدواریم که در مرحله دوم این طرح، شاهد تامین زمین بیشتری در استان فارس باشیم تا با همکاری استانداری این استان مراحل تغییر کاربری و الحاق زمین سریع‌تر انجام شود تا مردم بتوانند برای ساخت و ساز خانه‌های خودشان با همکاری نظام مهندسی ساختمان هر چه زودتر اقدام کنند.

اسلامی افزود: نکته حائز اهمیت برای ما در طرح اقدام ملی مسکن این است که بتوانیم جامعه هدف خود را که قشر متوسط و کم درآمد جامعه است، با همت و همکاری خودشان صاحب خانه‌ کنیم.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۸۷ کیلومتری جنوب شیراز و شهرستان زرین دشت به مرکزیت حاجی آباد در فاصله ۲۵۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارند.