۰ نفر

رئیس سازمان برنامه و بودجه؛

دولت هر ساله ۳۰تا ۳۵هزار نفر را استخدام می‌کند/ از هر 3نفر بازنشسته امکان جانشینی یک نفر وجود دارد

۱۷ بهمن ۱۳۹۸، ۱۵:۳۳
کد خبر: 415263
دولت هر ساله ۳۰تا ۳۵هزار نفر را استخدام می‌کند/ از هر 3نفر بازنشسته امکان جانشینی یک نفر وجود دارد

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه دولت هر ساله چیزی بین ۳۰ تا ۳۵ هزار نفر را استخدام می‌کند گفت: این اشتغال از طریق استخدام در واحدهای دولتی انجام نمی‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه صبح امروز  و در بدو ورود به شهرستان جیرفت در جمع خبرنگاران بااشاره به وضعیت استخدامی‌ها در کشور اظهار داشت: دولت هر ساله چیزی بین 30 تا 35 هزار نفر را استخدام می‌کند.

وی با بیان اینکه این اشتغال از طریق استخدام در واحدهای دولتی انجام نمی‌شود گفت: طبق قانون و در راستای کوچک کردن حجم اداری دولت از هر 3 نفر بازنشسته امکان جانشینی یک نفر وجود دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: به دنبال این هستیم تا توسعه و فعالیت ما فرصت اشتغال برای جوانان را در بخش خدمات، کشاورزی، صنعت و ایجاد واحدهای تولیدی جدید فراهم کند و برای جوانان فرصت شغلی ایجاد شود.

وی با اشاره به دو سفر رئیس جمهور به  استان  کرمان عنوان کرد: در مجموع در این دو سفر حدود 2 هزار و 176 میلیارد تومان تعهد شد که تاکنون دو هزار و 16 میلیارد تومانش پرداخت شده است.

نوبخت با بیان اینکه از سال گذشته تا امروز هم 345 میلیارد تومان پرداخت شد که مبالغ قابل توجهی است گفت: این مبالغ به اقتصاد منطقه تزریق می‌شود و گردش مالی آن می‌تواند اشتغال جنبی هم ایجاد کند.

وی با عنوان اینکه با ایجاد واحدهای تولیدی همواره به دنبال ایجاد توسعه و اشتغال هستیم افزود: حدود 834 هزار فرصت شغلی که پاییز امسال نسبت به پاییز سال گذشته به تعداد شاغلان افزوده شده بیشتر از طریق بخش غیردولتی بوده است.