۰ نفر

مشاور رییس جمهوری: فعالان اقتصادی سربازان جنگ اقتصادی هستند

۱۵ بهمن ۱۳۹۸، ۰:۴۴
کد خبر: 414588
مشاور رییس جمهوری: فعالان اقتصادی سربازان جنگ اقتصادی هستند

مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت:دشمن از طریق جنگ اقتصادی قصد ضربه زدن به کشور را دارد و سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی مهم‌ترین سربازان این جنگ هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مرتضی بانک دوشنبه در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه منطقه آزاد اروند گفت: در سال‌های نه چندان دور مردم ایران به خصوص مردم شهرهای آبادان و خرمشهر در جنگ نظامی بودند اما امروز در جبهه سخت‌تری که عرصه اقتصادی است وارد نبرد با دشمن شده اند.

وی افزود: امروز در جنگ اقتصادی با دشمن هستیم و سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی مهم‌ترین سربازان این جنگ هستند و امروز مردم از فعالان اقتصادی این انتظار را دارند که برای پیشرفت کشور مجاهدت کنند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: شرایط امروز به ما این مسوولیت را می دهد که با تمام توان نگذاریم هجمه آمریکا باعث فروپاشی اقتصادی کشور شود.

وی افزود:آمریکای‌ها تصور می‌کردند با فشار اقتصادی به ایران، کشور نمی‌تواند اقتصادی پویا و اتکا به خود داشته باشد اما در شهرهای کوچک و بزرگ نشان دادیم اقتصاد کشور درحال رشد است.

بانک گفت:از سال ۹۶ تاکنون سرمایه‌گذاری داخلی در مناطق آزاد بیش از ۲،۵ برابر رشد داشته است و این مهم باعث شده تا به سرمایه‌گذاران داخلی اعتماد بیشتری کنیم و شرایط کار را برایشان فراهم کنیم.

وی افزود: باید از سرمایه گذارانی که با وجود تمامی مشکلات و در این شرایط بحرانی وارد عرصه کار شدند تقدیر کرد و دولت هم باید آماده انتقاد باشد و اگر کسی از سیاست‌های جاری گله می‌کند در تقابل با این سیاست‌ها و برنامه‌ها نیست.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است. 
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

۲۳ پروژه سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد اروند با اعتبار چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال و پنچ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی افتتاح و همیچنین دستگاه ایکس‌ری کامیونی روز دوشنبه با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در مرز بین‌المللی شلمچه راه‌اندازی شد.