۰ نفر

معاون وزیر اقتصاد: آغاز نهضت تسهیل صدور مجوز کسب‌وکار

۱۳ بهمن ۱۳۹۸، ۲:۲۸
کد خبر: 414048
معاون وزیر اقتصاد: آغاز نهضت تسهیل صدور مجوز کسب‌وکار

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به مهمترین اولویتها برای تحقق اقتصاد قوی، گفت: با ایجاد نهضت تسهیل صدور مجوزها شرایط برای رشد سرمایه‌گذاری با هدف افزایش تولید داخلی فراهم می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محمد دهقان دهنوی با بیان اینکه، در سیاستهای اقتصاد مقاومتی نقشه راه تقویت اقتصاد ایران ترسیم شده است، گفت: مولفه‌های  تحقق اقتصاد قوی از همان مسیر سیاستهای اقتصاد مقاومتی می‌گذرد و نه باید دنبال مسیرها و چشم اندازهای جدید باشیم.

معاون وزیر اقتصاد گفت: هرچند برنامه‌های کلی و کلان اقتصادی برای تحقق اقتصاد مقاوم و قوی ترسیم شده است اما با توجه به شرایط فعلی بایستی یک سری برنامه‌های کوتاه مدت عملیاتی در همان مسیر ترسیم شده تعریف کنیم.

وی با بیان اینکه، با توجه به شرایط جدید کشور به برنامه‌های کوتاه مدت جدید نیاز داریم، تاکید کرد، در شرایط فعلی به نظر میرسد اقتصاد ایران به لحاظ سرمایه گذاری با مشکلاتی مواجه  شده است که بایستی یک تدبیر فوری برای رشد میزان سرمایه گذاری لحاظ کنیم.

دهقان دهنوی گفت: متاسفانه در سال 97 میزان و نرخ سرمایه گذاری در اقتصاد امیدوار کننده نبوده، در واقع میزان سرمایه گذاری با وجود رشد نقدینگی از نرخ تورم کمتر بوده است.

این مقام مسئول گفت: بایستی یک سری اقدامات فوری انجام شود تا با هدف بازگشت سرمایه گذاری، علایق مردم و سرمایه گذاران برای بازگشت سرمایه به عرصه تولید جلب شود.

معاون اقتصادی وزبر اقتصاد گفت: برای افزایش سرمایه گذاری بایستی مقررات در عرصه فضای کسب و کار تسهیل شود و در راستای تسهیل فضای کسب و کار ارتباط دولت و بخش خصوصی روان تر شود.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در خصوص  تسهیل  فضای کسب و کار در ایران با هدف افزایش سرمایه گذاری گفت: مراجع صدور مجوزها چه در دولت و چه در بخشهای غیر دولتی بایستی یک بازنگری اساسی در عملکرد خود داشته‌ باشند.

به گفته این مقام مسئول، در حال حاضر حدود 200 دستگاه بیش از 1300 نوع مجوز مختلف را صادر می‌کنند و این موضوع به یک چالش مهم در اقتصاد ایران تبدیل شده است.

دهقان دهنوی ادامه داد، بایستی در خصوص مجوزهای شروع  و ادامه کسب و کارها بازنگری اساسی انجام شود و در این مسیر سازوکار صدور همه مجوزها بازنگری شود، همچنین  اگر نیاز است صدور مجوزها به شکل  تماما الکترونیکی صورت گیرد.

وی ادامه داد، از سوی دیگر بایستی دخالت افراد در صدور مجوزها که منشا فساد و انحصار است، به حداقل برسد تا در نهایت شاهد شکل گیری یک نهضت تسهیل صدور مجوز در کشور باشیم.

معاون وزیر اقتصاد در پایان تاکید کرد، وزارت اقتصاد به جد پیگیر تسهیل در صدور مجوزهاست اما اگر یک نهضت عمومی و فرا دولتی تسهیل در صدور مجوز شکل بگیرد نیروی محرک لازم برای تحقق اقتصاد قوی ایجاد خواهد شد.