۰ نفر

دریافتی دانشجویان رزیدنت در سال ۹۹اصلاح می‌شود

۸ بهمن ۱۳۹۸، ۳:۴۲
کد خبر: 413021
دریافتی دانشجویان رزیدنت در سال ۹۹اصلاح می‌شود

معاون آموزشی وزارت بهداشت از اصلاح دریافتی‌های مستقیم و غیر مستقیم دانشجویان رزیدنت در سال ۹۹خبر داد و گفت: برای تعیین مبلغ افزایش این دریافت‌ها باید منتظر تصویب بودجه در مجلس شورای اسلامی باشیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، علی اکبر حقدوست، در خصوص برنامه وزارت بهداشت برای ساماندهی کشیک‌های طولانی دانشجویان انترن و رزیدنت اظهار کرد: به طور کلی فشار کاری در دوره‌های بالینی بسیار بیشتر از سایر دوره‌ها و رشته‌های دیگر است چرا که در رشته‌های بالینی دانشجویان شب بیداری و کشیک دارند و حتی در برخی موارد با برخوردهای خشن مواجه می‌شوند که این نوع شرایط برای دانشجویان امری جدیدی نیست و از گذشته نیز بوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: دانشجویانی که وارد رشته‌های بالینی می‌شوند باید مقداری توانمندی درونی خود را افزایش دهند. اگرچه در حال حاضر فشار اقتصادی بر روی این دانشجویان وجود دارد حقوق و یا حق الزحمه‌ای که این افراد دریافت می‌کنند ناچیز است. ضمن این که در کنار تحصیل کار درمانی نیز انجام می‌دهند. در نتیجه برخی مواقع تحمل بعضی از دانشجویان در این حوزه تمام می‌شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت بر ضرورت حمایت‌های روحی  و روانی از دانشجویان بالینی دانشگاه‌های علوم پزشکی تاکید کرد و گفت: لازم است در وزارت بهداشت روش‌هایی برای کاهش استرس‌های نابجای این دانشجویان داشته باشیم که البته در همه این موارد یک سری برنامه‌ریزی‌های در وزارت بهداشت صورت گرفته است.

حقدوست خاطر نشان کرد: برنامه ما برای سال آینده این است که دریافت‌های مستقیم و غیر مستقیم دانشجویان رزیدنت دوره‌های بالینی اصلاح شود و تا زمانی که بودجه مصوب نشود نمی‌شود میزان افزایش این دریافت‌ها را اعلام کرد. باید منتظر تصویب نهایی بودجه سال ۹۹ باشیم.