۰ نفر

پرونده‌هایی با شاکیان زیاد به صورت ویژه دنبال شود

۴ بهمن ۱۳۹۸، ۱۵:۴۲
کد خبر: 412098
پرونده‌هایی با شاکیان زیاد به صورت ویژه دنبال شود

رئیس قوه قضائیه گفت:طبق بررسی های انجام شده، قرار است زندانیان غیربومی که خانواده آنها در استان یزد نیستند و خودشان متقاضی انتقال هستند به محل زندگی خود منتقل شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حجت السلام و المسلمین«سید ابراهیم رئیسی» در پایان سفر خود به یزد با حضور در جمع خبرنگاران این استان، بررسی مسائل حقوق و قضایی استان را از جمله مهمترین اهداف سفر خود به یزد عنوان و اظهار کرد: طبق بررسی های انجام شده، قرار است زندانیان غیربومی که خانواده آنها در استان یزد نیستند و خودشان متقاضی انتقال هستند به محل زندگی خود منتقل شوند.

وی پرداخت 800 میلیارد ریال از محل بودجه قوه قضائیه و منابع استانی برای ساماندهی مسائل حقوقی یزد را یکی از مصوبات شورای عالی قوه قضائیه دانست و افزود: ساماندهی وضعیت پزشکی قانونی در شهرستان‌های استان یزد در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس قوه قضائیه تدوین راهبرد روشن برای ساماندهی بحث مهاجرت در استان یزد را ضروری عنوان کرد و گفت: آمار مهاجرت تأثیر مستقیم و غیرمستقیم جدی بر مسائل اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی استان و کشور دارد.

این مسئول در ادامه پیشگیری از وقوع جرم را یکی دیگر از مباحث مطرح شده در شورای عالی قوه قضائیه در استان یزد دانست و بیان کرد: نرخ برخی جرائم در استان یزد قابل بررسی است و باید بیش از پیش نسبت به این مهم برنامه ریزی شود.

وی با بیان این‌که تشکیل کارگروه ویژه بررسی برخی جرائم، از جمله اقدامات در دستور کار دستگاه قضایی در استان یزد است، گفت: پرونده‌های معوقه که شاکیان زیاد دارند باید به صورت ویژه دنبال شوند.

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که ایران اسلامی از بهترین امنیت برخوردار است، خاطرنشان کرد: آسیب های اجتماعی چهره استان یزد را بد نشان می دهد.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به ظرفیت های اقتصادی و فرهنگی استان یزد، گفت: یزد می‌تواند در بحث اقتصاد گردشگری جایگاه برتر کشوری را کسب کند.