۰ نفر

شارژ دو ماهه کارت مستمری مددجویان سیل زده

۱ بهمن ۱۳۹۸، ۱۰:۰۵
کد خبر: 411262
شارژ دو ماهه کارت مستمری مددجویان سیل زده

رییس سازمان بهزیستی کشور در حاشیه بازدید از مناطق آسیب دیده از سیل در استان سیستان و بلوچستان گفت:تاکنون مبلغ سه میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان به حساب مددجویان آسیب دیده از سیل واریز شده است که در روزهای آتی مبالغ دیگری هم افزوده خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، قبادی دانا در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان به شهرستان های آسیب دیده از سیل استان اشاره کرد و افزود:بیشترین آسیب سیل به منطقه بلوچستان این استان وارد شده است که شهرستان های چابهار، کنارک، فنوج، دلگان، نیکشهر و قصر قند از این جمله هستند.

وی افزود: بر روی کارت بانکی ۵۵۰۰ خانوار روستایی در این شهرستان ها که مددجوی سازمان بهزیستی هستند، مبلغی معادل دوماه مستمری شارژ شده که از سه میلیون و ۵۰۰هزار ریال تا ۱۰میلیون و ۷۰۰هزار ریال و بر اساس بعد خانوار، تعیین شده است و قابل برداشت است.

دکتر قبادی دانا همچنین از برقراری مستمری برای ۲۷۰۰خانوار پشت نوبت ساکن در مناطق درگیر سیل استان خبر داد و افزود:این خانوارها علاوه بر شارژ شدن مبلغ معادل دوماه مستمری، از دی ماه امسال مشمول دریافت مستمری ماهانه خواهند شد و این در حالی است که ۷۸درصد از این خانوارها در دهک اول درآمدی قرار دارند و از فقیرترین اقشار جامعه محسوب می شوند.

رییس سازمان بهزیستی کشور، همچنین از کمک بلاعوض سازمان بهزیستی به مددجویان سرپرست خانوار که منزل آنها دچار تخریب کامل شده است، خبر داد و افزود: علاوه بر کمک های دولتی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مبلغ ۱۵۰میلیون ریال در مناطق روستایی و ۲۰۰میلیون ریال در مناطق شهری از سوی سازمان بهزیستی و به عنوان کمک بلاعوض برای ساخت مسکن مددجویانی که منزلشان به طور کامل تخریب شده است، پرداخت خواهد شد.

به گفته دکتر قبادی دانا بر اساس گزارش های اعلام شده وسایل کمک توانبخشی ۳۰۰ خانوار از مددجویان سازمان بهزیستی، در جریان سیل اخیر از بین رفته است، که در اسرع وقت تامین و جایگزین خواهد شد.

تاسیس مراکز جدید بهزیستی در استان سیستان و بلوچستان

رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تخریب مراکز زیر ساختی بهزیستی در مناطق آسیب دیده از سیل، گفت:با توجه به آسیب دیدگی برخی مراکز بهزیستی استان، در خصوص ساخت یک مرکز شبانه روزی سالمندان در شهرستان چابهار و یک مرکز شبانه روزی بیماران روانی مزمن در شهرستان ایرانشهر، رایزنی و تصمیم هایی اخذ شده است.

وی همچنین به فعالیت های مستمر و شبانه روزی تیم های محب و اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی در مناطق آسیب دیده از سیل اشاره کرد و افزود:این تیم ها متشکل از مددکاران اجتماعی و روانشناسانی است که به صورت داوطلبانه، به مددجویان وافراد آسیب دیده از سیل خدمات حمایتی، روانی و اجتماعی می دهند.

براساس گزارش روابط عمومی سازمان بهزیستی کشور، قبادی دانا در ادامه صحبت هایش خاطر نشان کرد:تا به حال و به طور کلی مبلغ سه میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان بر روی کارت بانکی مددجویان آسیب دیده از سیل شارژ شده است که در روزهای آتی مبالغ دیگری هم افزوده خواهد شد.

وی افزود: همچنین اقلام غیر نقدی شامل۲۰۰۰تخته پتو، ۳۰۰۰ قلم پوشاک گرم، ۴۰۰۰ر متر مربع موکت، ۴۲۰عدد چادر، ۴۰۰وسیله گرمایشی، ۷۰۰۰ بسته مواد غذایی، ۲۰ هزار قوطی کنسرو، ۲۰هزار بسته بهداشتی، ۴۰۰۰ بسته پوشینه برای افراد دچارضایعه نخاعی، ۹۰۰عدد فانوس، در حدود ۲۰هزار کیلوگرم برنج، ۳۹۰۰کیلوگرم روغن و همچنین بسته های حاوی گوشت مرغ، قند، خرما، شیرخشک و... در میان عزیزان آسیب دیده از سیل توزیع شده است.

قبادی دانا افزود: مجموع کمک های غیر نقدی توزیع شده در میان افراد آسیب دیده از سیل را مبلغی معادل دو میلیارد و ۴۷۰میلیون تومان برآورد شده است.  

وی با اشاره به مشکلاتی که در اثر فقر در این مناطق به وجود آمده است، اظهار امیدواری کرد با کمک و یاری تمامی نهادها، دولت و مردم در زمینه رفع این مشکلات کوشا باشیم.