۰ نفر

گزارش امیدوارکننده وزیر اقتصاد از شاخص‌های اقتصاد کلان

۱ بهمن ۱۳۹۸، ۰:۲۷
کد خبر: 411200
گزارش امیدوارکننده وزیر اقتصاد از شاخص‌های اقتصاد کلان

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از ارائه گزارش امیدوارکننده وزیر اقتصاد درباره شاخص‌های اقتصاد کلان در جلسه این کمیسیون خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، الیاس حضرتی با اشاره به جلسه عصر دوشنبه(۳۰ دی) کمیسیون اقتصادی مجلس که با حضور وزیر اقتصاد برگزار شد، گفت: در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت شاخص‌های اقتصاد کلان کشور توسط وزیر اقتصاد و معاون ایشان ارائه شد، گزارش امیدوارکننده‌ای از وضعیت رشد اقتصادی، بورس، بانک‌ها، تورم، ارز، سرمایه‌گذاری خارجی و... ارائه شد که مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
وی افزود: بر اساس گزارش وزیر اقتصاد، علی‌رغم پیش‌بینی اقتصاددان‌ها مبنی‌بر رشد منفی درآمدهای غیرنفتی، میزان رشد در ۶ ماه نخست سال‌جاری نه تنها منفی نبوده است بلکه رشد مثبت نسبتا خوبی داشته‌ایم.
حضرتی یادآور شد: بر اساس گزارش ارائه‌شده، حجم سرمایه‌گذاری خارجی با وجود تمامی تحریم‌ها نسبت به سال قبل رشد داشته، همچنین به گفته آقای دژپسند بورس نیز روز به روز نقش قوی‌تر و پررنگ‌تری در تامین مالی بخش اقتصاد و تولید ایفا می‌کند و ثبات نسبی در قیمت ارز ایجاد شده است و بانک‌ها در تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی تلاش خوبی دارند.