۰ نفر

کسب و کارهای خانگی، بهترین فعالیت برای زنان

۳۰ دی ۱۳۹۸، ۸:۰۰
کد خبر: 410935
کسب و کارهای خانگی، بهترین فعالیت برای زنان

مشاور امور زنان اتاق تعاون ایران با تاکید بر اهمیت اشتغال زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار گفت: کسب و کارهای خانگی بهترین نوع فعالیت برای زنان در کنار خانواده است و به درآمدزایی و اشتغالزایی آنها کمک می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، تهمینه دانیالی  اظهار کرد: سیاست اتاق تعاون ایران حمایت از تعاونی‌های زنان با محوریت خانواده است و در این راستا حمایت و هدایت زنان سرپرست خانوار به سمت مشاغل و کسب وکارهای خانگی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: برای حمایت از زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار درنظر داریم در قالب ساماندهی تعاونی‌ها به کارآفرینان متخصص معرفی شوند تا ضمن ایجاد مدل اشتغالزایی به سمت تشکیل و توسعه بنگاه‌های تعاونی گام بردارند.

دانیالی تشکیل بانک اطلاعات مشاغل خانگی زنان سرپرست خانوار را پیشنهاد کرد و گفت: کسب مهارت تعاونی‌های مشاغل خانگی را به شکل یک زنجیره به هم متصل می‌کند از این رو زنان در قالب ساختار تعاونی باید چهار مرحله آموزش، ترویج، توانمندسازی و توان‌افزایی را بگذرانند.

مشاور امور بانوان اتاق تعاون ایران در پایان سیاست اتاق تعاون را حمایت از تعاونی‌های زنان با محوریت خانواده ذکر کرد و گفت: کسب و کارهای خانگی بهترین نوع فعالیت زنان در کنار خانواده به شمار می‌رود و منجر به تشکیل تعاونی‌های خانوادگی می‌شود.

وی در عین حال با اشاره به اهمیت اشتغال زنان و ایجاد تشکل‌های بانوان در قالب تعاونی افزود: تشکیل تعاونی‌های زنان بستر مناسبی برای مشارکت زنان در عرصه فعالیت‌های اقتصادی و ایجاد اشتغال شایسته برای آنان فراهم می‌کند. امروز زنان نقش بسزایی در توسعه اقتصادی و اجتماعی دارند و با توانمندسازی آنها می‌توان به توسعه پایدار و اشتغالزایی دست یافت.

به گفته دانیالی، مهمترین مزیت راه‌اندازی شرکتهای تعاونی بانوان تجمیع سرمایه‌های خرد و کوچک، ایجاد اشتغال و افزایش توان اقتصادی زنان است.

در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار تعاونی زنان در کشور فعالیت دارند که ۱۱ درصد تعاونی‌های فعال کشور را به خود اختصاص داده‌ و در اشتغالزایی و درآمدزایی خانوارها اثرگذار بوده‌اند. پیش از این بانک توسعه تعاون از پرداخت ۵۰۰ فقره تسهیلات ۱۰‌ میلیون تومانی با نرخ سود چهار درصد برای تعاونی‌های زنان خبر داده بود.