۰ نفر

فرمانده سپاه ثارالله کرمان:

۳۵ نقطه از مواضع حیاتی آمریکا در غرب آسیا در تیررس ما قرار دارند

۱۴ دی ۱۳۹۸، ۹:۵۹
کد خبر: 406934
۳۵ نقطه از مواضع حیاتی آمریکا در غرب آسیا در تیررس ما قرار دارند

فرمانده سپاه ثارالله کرمان گفت: ۳۵ نقطه از مواضع حیاتی آمریکا در غرب آسیا را شناسایی کردیم و در تیررس ما قرار دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، سردار غلامعلی ابوحمزه جمعه شب در مراسم گرامیداشت شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در حسینیه ثارالله کرمان بیان داشت: شهادت سپهبد، شهید پاسدار حریم ولایت و امامت حاج قاسم سلیمانی و شهید جعفری از یاران صدیق امت و امام را تبریک و تسلیت عرض می‌کنم؛ ان شاالله راه ایشان را در شرایط کنونی به نحو احسن ادامه دهیم.

وی به ویژگی‌های سردار قاسمی اشاره کرد و افزود: ایشان یک اسوه بودند و اگر بخواهیم راه و هدف ایشان را دنبال کنیم می‌فهمیم که چگونه به این مقام رسیده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با ذکر این سوال که چرا یک فرزند پرورش یافته در روستای قنات ملک و در خانواده‌ای انقلابی به ثمر رسیده و باعث دفاع از اسلام و امت بزرگ اسلامی می‌شود؟ گفت: چرا یک پاسدار در دوران دفاع مقدس از مربیگری شروع می‌کند و به قدری پیش می‌رود که به فرماندهی لشکر ۴۱ ثارالله می‌رسد؟ چرا فرماندهی حاج قاسم بعد از دوران دفاع مقدس ادامه می‌یابد؟ چرا حاج قاسم وقتی آمریکایی‌ها در افغانستان حضور پیدا می‌کنند به کمک مجاهدان افغانی می‌رود؟

وی ادامه داد: نقش حاج قاسم در جنگ ۳۳ روز، ۲۲ روزه، ۴۸ ساعته و… چیست؟ نقش حاج قاسم در بیرون راندن داعش در سوریه و عراق چیست و چرا زمانی که حاج قاسم وارد می‌شود جبهه مقاومت، زینبیون، فاطمیون و حشدالشعبی شکل می‌گیرد؟ چه چیزی باعث این حرکت‌های عظیم در کشورها می‌شود که با حضور قاسم سلیمانی به خودباوری می‌رسند و چه نقشی را در وحدت نیروهای مجاهد ایفا می‌کنند و چه نقشی در شکست اسرائیل آمریکا و… دارند نقش حاج قاسم در شکل گیری جهاد مقاومت ایستادگی و مقاومت در بین ملت‌های مسلمان که بدیل است چگونه شکل گرفته است؟

آشنایی با گوشه‌ای از ویژگی‌های شخصیتی سردار سلیمانی

ابوحمزه تصریح کرد: همه ما داغدار این سردار مؤمن و مجاهد ولایی هستیم اما در کنار این تحصن و حرکت‌های عظیم تمام آن چیزی که در حال حاضر ملت ما و مردم عزیز مسلمان و ملت ولایی ما باید به آن توجه کنند ویژگی‌های این فرد است که از قنات ملک آغاز شده و تا به اینجا رسیده است. تبلور و تجلی رشادت و فداکاری این فرد انقلابی را طی ۴۱ سال مشاهده می‌کنیم.

وی به ویژگی‌های حاج قاسم اشاره کرد و یادآور شد: اولین و مهمترین ویژگی ایشان این بود که بسیار مطالعه گر بود و از هر فرصتی استفاده می‌کرد تا اسلام و شخصیت ائمه هدی را بهتر بشناسند تا بتوانند در تصمیم‌گیری ها بهتر عمل کنند.

سردار ابوحمزه گفت: شهید حاج قاسم مهمترین اقدامی که در دستور کار داشت این بود که اسلام ناب را خوب بشناسد که در سخنرانی‌ها حاج قاسم می‌توان آن را شناخت و عمق آن را دقیقاً مشاهده کرد.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان عنوان داشت: از ویژگی‌های بارز این شهید اطاعت از ولایت مطلقه فقیه است چه در زمان امام راحل و چه در زمان رهبر معظم انقلاب آن چیزی که وی را محبوب دل‌ها کرده به دلیل تابعیت و اطاعت از ولایت فقیه است و شهید حاج قاسم این را به بهترین وجه در ۴۱ سال به نمایش گذاشته است.

سردار سلیمانی راه و هدف دشمنان را کاملاً می‌شناخت

وی افزود: نکته سوم بصیرت دشمن شناسی ایشان است لذا راه و هدف دشمن را کاملاً می‌شناخت زیرا انسان‌های بصیر آینده را کاملاً می‌شناسند و بر اساس آن پیش بینی می‌کنند و بر اساس آن بیان کرد که سه ماه بعد داعش شکست خواهد خورد.

فرمانده سپاه ثارالله به ویژگی دیگر ابوحمزه اشاره کرد و یادآور شد: اخلاص و کار برای خدا از ویژگی‌های دیگر این شهید بزرگوار است و شما در همه جلسات و در فرماندهی قدس سپاه یک نکته نمی‌بینید که بگوید «من»، بلکه همیشه توفیقات را از برکت ائمه اطهار (ع) و… می‌دانست زیرا همه چیزش برای خدا بود. انسان هر کاری را که می‌خواهد انجام دهد باید برای خدا باشد و حاج قاسم این چنین بود. خداوند قلب حاج قاسم را به نور الهی منور کرده بود زیرا قلبش برای خدا می‌تپید.

سردار ابوحمزه اظهار داشت: نکته دیگر شجاعت ایشان بود از ابتدایی که ایشان وارد سپاه شد تا لحظه شهادت هیچگاه در هیچ عرصه‌ای عقب نشینی نمی‌کرد و همیشه سینه سپر می‌کرد و زودتر از نیروهایش مردانه در مقابل دشمن می‌ایستاد.

وی افزود: مردم داری و انس با همه قشرهای مردم از ویژگی‌های دیگر این شهید بزرگوار بود؛ محبت، لطف، صمیمت، مردم‌داری، تواضع و فروتنی در ایشان وجود داشت و با تمام وجود حالت تواضع در ایشان دیده می‌شد در عین تواضع، شجاع و در مقابل دشمن اشدا علی الکفار بود.

سردار ابوحمزه گفت: از دیگر ویژگی‌های این شهید این بود که به شدت در مقابل اسرائیل، آمریکا و دیگر دشمنان می‌ایستاد؛ ایشان رسماً اعلام کرد «آقای ترامپ نمی‌خواهد در مقابل مردم و دولت جمهوری اسلامی بایستی من تنها در مقابلت می‌ایستم» ایشان بدون ترس در مقابل مواضع آمریکا و اسرائیل می‌ایستاد و به حرف‌هایی که زده بود عمل می‌کرد.

وی ادامه داد: ایشان هم اهل حرف بود و هم عمل و در همه صحنه‌های خطرناک که احتمال شهادت ایشان وجود داشت با سینه‌ای سپر می‌ایستاد. اما این اقدامی که آمریکایی‌ها انجام دادند بزرگترین خطای راهبردی آمریکا در مقابل انقلاب اسلامی بود. آنها علی رغم توافقی که با عراق داشتند که با هیچ مقامی مقابله نکنند این خیانت را رقم زدند و مسئولیت این جنایت را برای اولین بار عهده‌دار شدند و این شکست و اشتباه بزرگی برای آنها است.

آمریکایی‌ها را تنبیه می‌کنیم

وی گفت: جمهوری اسلامی در هر کجای دنیا به جهت این خیانت و خباثت که حاج قاسم و همراهان ایشان را به شهادت رساندند تلافی خواهد کرد ضمن اینکه دست جمهوری اسلامی باز است و هر کجای دنیا آمریکایی‌ها در تیررس جمهوری اسلامی باشند آنها را تنبیه خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه عده‌ای از ما می‌پرسند که نظام جمهوری اسلامی چگونه می‌خواهد آمریکا را تنبیه کند و چگونه می‌خواهد تقاص خون این شهید را از آمریکا بگیرد؟ گفت: از دهانه خاف تا چابهار ۹ هزار کیلومتر است؛ در تنگه هرمز، دریای عمان و خلیج فارس هر ناوشکن و ناوبر آمریکایی‌ها عبور کند در تیررس ماست و نزدیکترین راه تنگه هرمز است وقتی می‌گوئیم یک ناوبر قاره پیما چیزی حدود صدها فروند بالگرد و هواپیما و چیزی حدود هزاران نیروی نظامی است.

۳۵ نقطه از مواضع حیاتی آمریکا در غرب آسیا تیررس ما قرار دارد

وی ابراز داشت: تنگه هرمز شاهراه حیاتی غرب است بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد نفت غرب از آنجا عبور می‌کند و ما ۳۵ نقطه از مواضع حیاتی آمریکا در غرب آسیا را شناسایی کردیم و در تیررس ما قرار دارد.

سردار ابوحمزه گفت: حیات آمریکا، قلب، روح و جان آمریکا تلاویو و اسرائیل در تیررس ماست؛ موشک‌های شهاب ۳ با برد ۲۰۰۰ کیلومتر داریم ما در نقطه نقطه کشورهای منطقه غرب آسیا همه کسانی که وفادار به مقاومت انقلاب اسلامی ولایت فقیه و ارزش‌های قاسم سلیمانی هستند؛ می‌گوئیم قطعاً و یقیناً تقاص خون حاج قاسم و دیگر شهدا را خواهیم گرفت.

وی افزود: باید همه ما تلاش کنیم و فرمایشات نورانی مقام معظم رهبری در پیامی که صادر کردند را دقیق مطالعه کنیم تمام شخصیت حاج قاسم و نقش حاج قاسم در یک پیام به شکل دقیق و حکیمانه به آن پرداخته شده و برای اولین بار می‌بینید که ایشان سه روز عزای عمومی برای سردار شهید اعلام می‌کنند به جهت ارادت علاقه‌ای که نسبت به این شهید بزرگوار دارند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار داشت: شما دیدیم که رهبر برای حاج اسماعیل قاآنی که از مدافعان و سرداران مؤمن، متدین هستند حکم فرماندهی قدس سپاه را صادر کردند ایشان از فرماندهان دفاع مقدس هستند و قریب ۲۰ سال کنار حاج قاسم بودند. امروز به کوری چشم آمریکا صهیونیست و همه بدخواهان از سوی فرمانده کل قوا حکم فرماندهی قدس سپاه پاسداران را کسب کردند. امیدوارم این برادر راه حاج قاسم را به بهترین وجه ادامه دهند و در آینده نزدیک شاهد پیروزی‌های عظیم برای جبهه مقاومت باشیم.