۰ نفر

رییس سازمان برنامه و بودجه خبر داد؛

واگذاری اعتباری 5 برابر بودجه مصوب به استان اردبیل

۱۲ دی ۱۳۹۸، ۰:۵۵
کد خبر: 406479
واگذاری اعتباری 5 برابر بودجه مصوب به استان اردبیل

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: نگاه دولت به توسعه استان اردبیل مثبت بوده و این منطقه از شایستگی توجه بیشتر برخوردار است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محمدباقر نوبخت عصر چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان اردبیل عنوان کرد: نگاه دولت به توسعه استان اردبیل مثبت بوده و این منطقه از شایستگی توجه بیشتر برخوردار است.

به گفته وی در سفر قبلی رئیس جمهور برای ۴۶ طرح و پروژه این استان ۳۲۵ میلیارد تومان در شورای اداری سال ۹۳ ابلاغ شد که از این رقم آن چه که پرداخت شد تا کنون هزار و ۷۵۱ میلیارد تومان بود تا بیش از پنج برابر پرداختی داشته باشیم اما هنوز دولت خود را موظف به حمایت می‌داند چرا که برخی از مصوبات نیاز به اعتبارات بیشتر دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه یادآور شد: آنچه که در این سفر برای استان اردبیل و توسعه آن مورد توجه قرار گرفت بخش مهمی مربوط به ارتقای زیرساخت‌ها و بخشی دیگر مرتبط با اشتغال است.

نوبخت با بیان اینکه در ارتباط با طرح‌های زیربنایی استان هزار و ۲۸ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، افزود: بخش عمده اعتبارات این بخش مربوط به حمل و نقل، خط ریلی و راه آهن است.

وی ادامه داد: موضوع راه آهن از زیرساخت‌های مهمی بوده که هم در سفر قبل و هم سفر کنونی با توجه ویژه رئیس جمهور همراه شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: در بخش کشاورزی ۱۸۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و در حوزه گردشگری، آموزش عالی، بهداشت و درمان و صنعت نیز اعتبارات خاصی برای توسعه استان اردبیل مقرر شده است.