۰ نفر

وزیر راه و شهرسازی؛

کارگروه ساخت مسکن محرومان تشکیل شد/ همکاری 6نهاد و بنیاد با دولت برای ساخت مسکن

۱۰ دی ۱۳۹۸، ۱۳:۱۷
کد خبر: 406056
کارگروه ساخت مسکن محرومان تشکیل شد/ همکاری 6نهاد و بنیاد با دولت برای ساخت مسکن

وزیر راه و شهرسازی از تشکیل یک ستاد و یک کارگروه ساخت مسکن برای سه دهک اول جامعه و محرومان خبر داد و گفت: کارگروهی از روز گذشته تشکیل شده است که براساس آن برای محرومان توسط برخی نهادها با اعطای وام بلاعوض مسکن احداث شده است.

به گزارش  اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمد اسلامی در حاشیه افتتاح مترو  گلشهر- شهر جدید هشتگرد درخصوص اینکه آیا برای محرومان و سه دهک اول برنامه‌ای برای خانه‌دار شدن دارید یا خیر ، گفت: دیروز برای خانه‌دار کردن سه دهک اول جامعه جلسه گذاشتیم و با مشارکت تمام نهادهای حمایتی و دستگا‌ه‌هایی که برای محرومان اقدام می‌کنند ستاد تشکیل دادیم.

وی  افزود: مقرر شد با یک همگرایی و همزبانی و هماهنگی نقشه‌ای برای شناسایی محرومان تهیه و برای مسکن سه دهک اول یکپارچه تصمیم بگیریم.

وی گفت: ما زمین و وام بلاعوض  پیش‌بینی کرده‌ایم که به آنها بدهیم و خانه‌های آنها با مشخصاتی که در طراحی‌های بنیاد مسکن است انجام می‌شود.

* همکاری 6 نهاد و بنیاد با دولت برای ساخت مسکن محرومان

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت:‌جلسه گروه را به کارگروه تبدیل کردیم تا نقشه راه را تهیه کنند و در استان‌ها توسط استانداردها قرارگاهی عمل کنیم و با توجه منابعی که بسیج مستضعفان، آستان قدس رضوی و بنیاد مستضعفان، کمیته امداد،‌ بهزیستی و خیرین مسکن‌ساز دارند با هم برای مسکن محرومان یک تصمیم یک شکل و هماهنگ ایجاد کنیم.

وزیر راه وشهرسازی در خصوص افتتاح پروژه متروی گلشهر شهر جدید هشتگرد گفت: این پروژه به مردم غرب استان البرز خدمات‌رسانی می‌‌کند و اگر چه اجرای این پروژه طولانی شد،‌ اما با تدابیری که داشتیم، این پروژه امسال به تنهایی 25 درصد باقی‌مانده را به اتمام رساند.

* تردد آزمایشی در قطعه یک آزادراه تهران-شمال از دی ماه

وی افزود: از فردا بهره‌برداری آزمایشی پروژه مترو گلشهر شهر جدید هشتگرد انجام می‌شود و به تدریج زمان سیر قطارها کاهش می‌یابد.

به گفته وی، تاکنون یک‌هزار میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است و در وزارت راه سعی کردیم با تنوع‌بخشی به منابع،‌ هزینه آن را تأمین کنیم.

اسلامی ادامه داد: ادامه آزادراه همت - کرج و قطعه یک آزادراه تهران - شمال از پروژه‌هایی است که در دست احداث است و این پروژه‌های بزرگ تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در خصوص آزادراه تهران - شمال گفت:‌ قطعه یک این آزادراه در حال نظافت و شستشو بوده، تابلوها و برق آزادراه وصل شده و به محض آنکه تمام شود، تردد آزمایشی در دماه آغاز خواهد شد.