۰ نفر

معاون اول رییس جمهور؛

پرداخت یارانه معیشتی ادامه می‌یابد/ کمک‌ها و حمایت‌ها از مردم ‌بیشتر می‌شود

۲ دی ۱۳۹۸، ۱۰:۰۷
کد خبر: 404018
پرداخت یارانه معیشتی ادامه می‌یابد/ کمک‌ها و حمایت‌ها از مردم ‌بیشتر می‌شود

معاون اول رئیس جمهور گفت: پرداخت یارانه معیشتی ‌ادامه می‌یابد‌ و امیدوارم ‌با راهکارها‌ و جذب منابع جدید کمک‌ها و حمایت‌های بیشتری از مردم شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، اسحاق جهانگیری در بدو ورود به بوشهر در جمع خبرنگاران، این استان را برای ملت ایران یک نقطه افتخار آفرین دانست و اظهار داشت: استان بوشهر در همه صحنه‌ها در مبارزات از جمله مبارزات ضد استعماری می‌درخشد و همواره نقش تعیین کننده‌ای داشته است.

معاون اول رئیس جمهور  نقش استان بوشهر در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را مایه افتخار دانست و افزود: علما روشنفکران، دانشمندان و قهرمانان استان بوشهر همانند رئیسعلی دلواری برای ایران و ایرانیان مایه افتخار است امیدوارم در حد وسع و توان در خدمت مردم عزیز و بزرگوار استان بوشهر باشیم.

وی، به ظرفیت‌های استان بوشهر پرداخت و بیان کرد: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه و پیشرفت است که خوشبختانه دریا به عنوان یک نقطه‌ای کلیدی برای توسعه محسوب می‌شود و اقتصاد دریا محور یکی از سیاست‌های جدی است که امروز در دستور کار است و ده‌ها طرح  در زمینه مرتبط با دریا از جمله آبزی‌پروی‌، صنایع دریایی مقتدر، حمل و نقل دریایی، بنادر خوشبختانه استان بوشهر در این زمینه‌ها صاحب نام  است و امروز عمده میگوی کشور در استان بوشهر  تولید می‌شوداز اقلام مهم صادراتی است.

جهانگیری، استان بوشهر را در بخش انرژی تعیین‌کننده دانست و با بیان اینکه این استان پایتخت انرژی است، خاطر‌نشان کرد: استان بوشهر در زمینه نفت و گاز، نقش مهمی دارد و اقتصاد کشور متکی به این استان است.

معاون اول رئیس جمهور  یکی از ویژگی‌های استان بوشهر را انرژی هسته‌ای دانست و افزود: اکنون علاوه در مدار بودن یک نیروگاه اتمی، 2 نیروگاه هسته‌ای دیگر با سرمایه‌گذاری 10 میلیارد دلار در بوشهر در حال اجراء است.

وی، یکی دیگر از استعدادهای استان بوشهر را در زمینه محصولات کشاورزی دانست و افزود: ظرفیت  گردشگری استان بوشهر  از دیگر ظرفیت‌های  استان است که می‌تواند به شکوفایی اقتصاد کمک کند که یکی از برنامه‌‌های امروز در سفر به استان مرتبط به گردشگری است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به سفر به بوشهر گفت: در سفر امروز طرح‌های متعددی در زمینه کشاورزی، گلخانه، آبیاری‌‌های مدرن کشاورزی، دامپروری، گردشگری، صنایع دستی افتتاح می‌شود و مهم‌تر از همه در جلسه با مسئولان استان بوشهر در شورای اداری و اقتصاد مقاومتی، مشکلات و تنگناها بررسی و راهکارهای لازم ارائه می‌شود.

جهانگیری، با تاکید بر پرشتاب شدن مسیر روبه توسعه استان بوشهر افزود: یکی از دغدغه‌های ملت ایران خاص بوشهر هم نیست موضوع معیشت مردم است و دولت به فشار معیشتی مردم آگاهی کامل دارد که مردم در فشار هستند.

وی بیان کرد: باید پذیرفت این فشارها، فشاری است که آمریکایی‌ها بر کشور وارد کرده‌اند  و مهم‌ترین منبع درآمد کشور که نفت است تحریم کرده‌اند و مانع صادرات نفت کشور سعی می‌کنند بشوند، البته مدیریت کشور در تلاش است که با روش‌هایی موفق شود نفت صادر کند.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: منبع اصلی درآمد یک کشور وقتی در فشار قرار بگیرد خود به خود اقتصاد خانواده، اقتصاد کشور در فشار قرار می‌گیرد و امیدواریم با اجرای طرح‌های متعددی بتوانیم بخشی از این فشاری که بر مردم وارد شده کم کنیم.

جهانگیری خاطر نشان کرد: از صبوری وبردباری مردم تشکر می‌کنیم که تحمل کرده‌اند و امیدواریم روزهای بهتری پیش‌رو داشته باشیم.

وی با اشاره به روند پرداخت یارانه معیشتی افزود: آنچه تاکنون در دست اقدام است همه آن ادامه می‌یابد  وامیدوارم نه تنهاطرح حمایتی معیشتی ادامه یابد بلکه تلاش می‌شود با راهکارهای جدید و جذب منابع جدید کمک‌ها و حمایت‌های بیشتری از مردم شود.