۰ نفر

تاکید وزیر کشور به اطلاع‌رسانی دقیق درخصوص بسته معیشتی

۱ دی ۱۳۹۸، ۲۱:۱۰
کد خبر: 403906
تاکید وزیر کشور به اطلاع‌رسانی دقیق درخصوص بسته معیشتی

وزیر کشور بر لزوم اطلاع‌رسانی دقیق به مردم درخصوص پرداخت بسته معیشتی دولت تأکید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، چهل و سومین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور عصر روز شنبه 30 آذرماه به ریاست عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و با حضور نمایندگان دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های عضو ستاد برگزار شد.

در این جلسه ستاد، وضعیت توزیع گاز مایع در برخی از استان‌های کشور خصوصاً استان سیستان و بلوچستان مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه پس از ارائه توضیحات از سوی نمایندگان وزارت نفت و وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص آخرین تصمیم‌گیری‌ها درباره نحوه توزیع کپسول گاز مایع در استان سیستان و بلوچستان، وزیر کشور تاکید کرد: اولویت اول در استان سیستان و بلوچستان باید  تسریع در روند گازرسانی به این منطقه باشد تا مشکلات ناشی از ضرورت توزیع گاز مایع در این استان، به صورت ریشه‌ای برطرف شود.

وزیر کشور افزود: هیچ دلیلی نباید مانع از گازرسانی به مردم شود؛ چرا که اولا مشکلات زیادی را برای مردم در پی دارد و دشمنان از این مشکلات سوءاستفاده می‌کنند.

رحمانی فضلی ادامه داد: با توجه به استفاده برخی از شهروندان استان سیستان و بلوچستان از گاز LPG به جای گاز CNG به عنوان سوخت خودرو و به دلیل خطرات بسیار زیاد این کار، بایستی موضوع رفع نواقص جایگاه های سوخت CNG مورد نیاز این استان نیز در اولویت کاری وزارت نفت قرار گیرد.

وی تاکید کرد: در این مدت نیز بایستی گاز مایع به اندازه نیاز و مصرف خانواده‌ها در استان‌های متقاضی از جمله سیستان و بلوچستان تامین شود و مردم در این زمینه دچار مشکل نشوند.

وزیر کشور همچنین در ادامه این جلسه با اشاره به پرداخت بسته معیشتی دولت به خانواده‌ها، گفت: همانطور که رئیس جمهوری اعلام کرده بودند به قریب دو سوم از جمعیت کشور این بسته حمایتی پرداخت شده است و هنوز هم ادامه دارد که باید اطلاع رسانی دقیق و جامعی از روند کار برای افکار عمومی صورت گیرد.

رحمانی فضلی اضافه کرد: همچنین باید شرایط لازم برای درخواست افرادی که مشمول این طرح نشده‌اند و احساس می‌کنند به این بسته حمایتی نیاز دارند، فراهم باشد تا شهروندان هر زمان که بخواهند درخواست خود را اعلام کنند و در صورت مشمول بودن این بسته را دریافت کنند.

وی در ادامه به شرایط کنونی کشور اشاره کرد و گفت: در شرایطی که دشمنان به دنبال ایجاد فضای بی‌ثباتی در جامعه هستند، نباید به گونه‌ای عمل کرد که زمینه‌های بی‌ثباتی، ایجاد و افکار عمومی دچار تشویش شود، چراکه هدف اصلی دشمنان در اصل ضربه زدن به اقتصاد است و طرح برخی مسائل ظاهراً سیاسی و یا پیگیری ایجاد آشوب در جامعه صرفاً در مسیر بی‌ثباتی و برهم زدن فضای اقتصادی کشور است.

وزیر کشور تاکید کرد: نباید به گونه‌ای عمل کنیم که بازتاب رسانه‌ای تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ها موجب ایجاد تنش در فضای اقتصادی کشور شود. در این مسیر بایستی سازمان برنامه و بودجه و وزارت امور اقتصاد و دارایی، نسبت به پاسخگویی به موقع به سوالات اقدام و از بروز ابهامات در جامعه جلوگیری کنند.

رحمانی فضلی تصریح کرد: از زمان آغاز به کار این ستاد تاکید کرده‌ایم که مباحث مطرح در رسانه‌ها و صدا و سیما باید کارشناسانه و بی‌طرفانه باشد و اقناع‌سازی افکار عمومی از مسیر تولید اطلاعات و آگاهی بخشی به مردم صورت گیرد تا هم مردم بتوانند تصمیمات درستی اتخاذ کنند و هم از ایجاد بی‌ثباتی و میدان‌داری رسانه‌های بیگانه‌ها در جهت تشویش اذهان عمومی کشور جلوگیری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه همواره و در شرایط کنونی کشور بطور خاص، نباید به گونه‌ای عمل شود که در جهت اهداف و دام‌های چیده شده از سوی بدخواهان ملت باشد، گفت: اصلی‌ترین هدف بدخواهان، بی‌ثباتی کشور است چراکه بی‌ثباتی موجب ناامیدی و بی‌انگیزگی شده و به سرعت می‌تواند به ایجاد تنش در جامعه بیانجامد.

وزیر کشور با اظهار تأسف از اینکه در بخشی از رسانه‌های نوین در قالب فضای مجازی، حد و مرزی در خصوص بیان اخبار نادرست و توأم با دروغ وجود ندارد، عنوان کرد: در این فضا هر موضوع و یا سخنی حتی با استفاده از القاب و عناوین رسمی به عنوان منبع خبر، منتشر می‌شود که ضمن اعتبار بخشیدن به این شایعات، تشویش بیشتری در افکارعمومی جامعه ایجاد می‌کند.

رحمانی فضلی در همین راستا به برخی موضوعات مطرح شده درخصوص هیئت‌های اجرایی انتخابات اشاره کرد و گفت: برخلاف برخی اظهارنظرها و مباحث خلاف واقع، هیئت‌های اجرایی براساس مرّ قانون عمل کرده‌اند و کل رد صلاحیت شدگان حدود 8.33 درصد هستند که مستندات و مدارک این رد صلاحیت‌ها نیز موجود است.

وی با اشاره به تلاش‌ها برای حل برخی مشکلات مقطعی واقع شده، گفت: اینکه بگوییم هیچ کاری نمی‌شود کوته‌بینی است و صرفاً موجب ناامیدی مردم می‌شود؛ بلکه باید ذخایر ارزشمند کشور که مردم هستند، را فعال کرد و ضمن اطلاع رسانی درست به آنها و اعتمادسازی، حس تعاون و نوع دوستی مردم را تقویت و از آنها برای کمک به حل مشکل هموطنان دعوت کرد.

وزیر کشور اضافه کرد: نباید با برخی اظهارنظرها و سخنان مردم را ناامید کنیم؛ چراکه در شرایط کنونی جامعه، ناامیدی سم مهلکی است.

رحمانی فضلی در ادامه با اشاره به نزدیک شدن به موعد برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور، عنوان کرد: در آستانه انتخابات برخی افراد به دنبال برجسته کردن اخبار منفی هستند تا از این طریق خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهند، لذا بایستی در این مسیر کارگروه‌های تخصصی ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی، مباحث پیرامون انتخابات و آثار اطلاع رسانی در این حوزه بر اقتصاد کشور را مورد توجه قرار داده و بررسی کنند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه همه باید تلاش کنیم تا ثبات و امید در جامعه ایجاد شود، خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی برخاسته از مردم و برای این مردم است و حفظ این نظام وظیفه شرعی و عقلی همه ما است. اگر امنیت در کشور خدشه‌دار شود، هیچ چیزی برای مردم نخواهد ماند. پایه امنیت کشور، مردم هستند؛ پس برای حفظ امنیت کشور نباید بگذاریم مردم بی‌انگیزه و مأیوس شوند.