۰ نفر

جزییات بودجه 99 کشور؛

پرستاران در بودجه سال ۹۹فراموش شده‌اند

۱ دی ۱۳۹۸، ۱:۲۱
کد خبر: 403669
پرستاران در بودجه سال ۹۹فراموش شده‌اند

عضو ناظر مجلس در شورای عالی نظام پرستاری، گفت: دولت در لایحه بودجه سال ۹۹کل کشور، هیچ پیشنهادی برای پرستاران نیاورده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، حیدرعلی عابدی، با بیان اینکه سازمان نظام پرستاری می تواند از طریق تعامل و هم افزایی در خصوص تعیین بودجه موثر واقع شود، افزود: کمیسیون تلفیق می تواند با توجه به بودجه انقباضی دولت، گام های موثری را در جهت تعیین بودجه پرستاری بردارد.

وی با اشاره به اینکه از طریق دولت هیچ پیشنهادی برای پرستاران در بودجه سال ۹۹ آورده نشده است، گفت: از ۶ ماه گذشته که زمزمه تعیین بودجه وجود داشت باید نهادهای پرستاری، پیشنهادات و برنامه های خود را به معاونت توسعه وزارت بهداشت ارائه کرده و معاون توسعه  وزارت آن را در جداول بودجه لحاظ می کرد و جداول بودجه به سازمان برنامه و بودجه ارسال می شد. بنابراین اگر این پیشنهاد در سازمان برنامه و بودجه حذف می شد، می توانستیم با آن برخورد کنیم اما متاسفانه از پله اول شکل گیری بودجه، هیچ پیشنهادی ارائه نشده و می بایست این گونه موارد برای سال های آتی اتفاق بیفتد.

عابدی ادامه داد:  بودجه امسال بودجه ای انقباضی است که اجازه مانور به ما نمی دهد و اگر این بودجه انقباضی وجود نداشت،می توانستیم اقدامات موثری در این خصوص داشته باشیم اما باز هم امیدواریم که همکاران در کمیسیون تلفیق  ما را یاری رسانند و موانع را رفع کرده و موضوعات پرستاری را مطرح کنند.