۰ نفر

رییس جمهوری عازم مالزی شد

۲۶ آذر ۱۳۹۸، ۷:۵۰
کد خبر: 402480
رییس جمهوری عازم مالزی شد

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری برای شرکت در اجلاس بین المللی کوالالامپور ٢٠١٩عازم مالزی شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، رییس جمهوری صبح روز سه‌شنبه به دعوت «ماهاتیر محمد» نخست وزیر مالزی برای شرکت در اجلاس بین المللی کوالالامپور ٢٠١٩، دقایقی پیش در صدر یک هیأت بلند پایه سیاسی اقتصادی، تهران را به مقصد کوالالامپور پایتخت این کشور ترک کرد.

اجلاس سران کوالالامپور ۲۰۱۹ با حضور  ۴٠٠ نفر از شامل ٢۵٠ نفر از رهبران، مقام‌ها، شخصیت‌های سیاسی و اندیشمندان از ۵۲ کشور جهان، در روزهای ۱۸ تا ۲۱ دسامبر (۲۷ تا ۳۰ آذر) در پایتخت مالزی برگزار می شود.

شرکت کنندگان دراین اجلاس قرار است ضمن بحث و گفت و گو در مورد مهمترین چالش‌های کشورهای اسلامی و مسائل تاثیرگذار در جهان اسلام، راهکارهایی را برای رفع این چالش‌ها مطرح کنند.

حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر و عمران خان نخست وزیر پاکستان از جمله رهبران شرکت کننده در این اجلاس هستند.

یافتن راه حل‌های جدید و کارآمد برای مهمترین مشکلات جهان اسلام و کمک به بهبود وضعیت امور مسلمانان و ملل مسلمان در جهان و ایجاد شبکه‌ای در بین رهبران اسلامی، روشنفکران، اندیشمندان از سراسر جهان و احیای تمدن اسلامی  از مهمترین اهداف و برنامه‌های این اجلاس است.

اجلاس سران کوالالامپور با حضور «تانکو عبدالله» پادشاه مالزی افتتاح می شود و ریاست اجلاس نیز بر عهده ماهاتیر محمد نخست وزیر این کشور است.

رییس جمهوری و هیات همراه پس از شرکت در این اجلاس، روز جمعه برای دیدار و گفت و گو دوجانبه با «آبه شینزو» نخست وزیر و سایر مقامات عالیرتبه ژاپن با هدف گسترش و تعمیق روابط تجاری و اقتصادی با این کشور، از کوالالامپور عازم توکیو خواهد شد.